Dagen.

Dagen med stort D. Supersöndag även kallad. Masade mig upp trött som en förbannad gnu i morse, eftersom det var dags att ställa om till sommartid inatt så har jag söve väldans dåligt, eftersom jag var rädd att försova mig..
Morgonen tillbringades på demostration där två små barn hjälpte mig med allt som kunde tänkas. Somliga av säljarna hatar när det är barn med i bilden som ska störa visningen. Jag älskar det! Och det bästa som finns är ju när dom kommer fram och vill hjälpa till med allehanda ting.
Andra demostrationen var också väldigt trevlig, dock utan barn, men väl trevliga människor. Där städade och fejades det tills jag var alldeles blöt om fötterna.

Emelie har dragit tillbaka till Tyskland och Elsenz idag, kommer bli en smula tomt utan henne nu när hon varit hemma och levt rövare. Vad jag kommer sakna mindre är hennes nattprat. Snackar i sömnen som en gälen galt och lever om som en tok.

Snart är det minsann påsk också förresten, då kommer hela vida världen upp och firar (ellerja, i allafall Mickes "familj", meine bror ont meine moster). Jag gillar påsken. Massa folk är samlat, man äter och dricker goda saker och det är oftast sol. Trevligheten själv med andra ord.

Men nu ska jag minsann ta mig i kragen och avsluta denna bloggsession, som pågått alldeles för länge, med alldeles för trista saker att skriva om.

Eventuellt drar jag och Leon till kyrkan och lyssnar på körsång. Och med det säger jag tjipp tjopp sockertopp. 

Farväl.


Korven och jag brottas.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se