Tag ställning!

Herreminje. Var inne på Länstidningens internetsida igår och kollade. Såg en artikel om en äldre man, sjuk i dödlig prostatacancer. Han bloggade. Ämnet för artikeln var huruvida han skulle låta sin blogg leva vidare efter att han dör eller inte.
Surfade utifrån den sidan in på mywebwill.se, en sida där man tydligen kan betala för att få det som man vill med sina internetsidor efter att man gått bort.
Inte för att på något vis kritisera den äldre mannen, men, är det verkligen något människor funderar på? Tydligen eftersom det har upprättats en hel hemsida.
Det var även flera som skrev in det i sitt vanliga "papperstestamente". Hade jag varit någon form av juridisk person hade nog i allafall jag garvat mig dubbel åt det; "Här min gode jurist är en lista på vad jag vill ska hända med mina internetsidor, bloggen kan få va kvar, men min lunarstorm ska defenitivt tas bort"..
Just i detta ögonblick kändes det som att internet har gått en smula för långt i utvecklingen.

Jaja, jag vill i allafall att min blogg ska finnas kvar när jag går ur tiden, bevarad för eftervärlden, nästan som Anne Frank. Ellinor Haraldssons digitala dagbok - den avklädda sanningen. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se