Oppdatering.

Hej. Äntligen kommer det en uppdatering igen. Har dock inte hänt alltför mycket sedan sist jag skrev. Var på snusktanternas café och åt lite tårta i torsdags förmiddag innan jag började jobba klockan ett. Det var gott. Spelade ett högt antal parti yatzy med Kajsa medans godsakerna inmundigades.

I fredags stod fiske och pilsner på agendan och vi begav oss ut i Ingvar på mackens båt. Efter några timmar (och kanske fem kast..) beslöt vi oss för att fara hem och dricka shots hos Jimmarn. Jag fick under kvällen höra att jag visste mycket för att vara så ung. haha.

På lördagen packade jag in Erika och Leon i bilen och for till Klövsjö på dop. Det var lilla Atle som skulle döpas och det var en mycket trevlig tillställning. God mat och trevliga bordsgrannar.
Stannade på hemvägen till på auktionen i Böle, men ropade inte in något då det blev en mycket kort visit.
På kvällen hade jag lovat att vara chaufför upp till Vemdalen där det i helgen var countryfestival. Nionde året jag besöker det nu, så nästa år blir det jubileum.
Packade då in ett sjörövargäng bestående av Erika, Micke, Björn och Ingvar på macken i folkvagnsbussen och for. Eftersom den något lustiga bilen är en aning svår att växla så lade jag i helt fel växel när jag skulle köra ut på vägen så fick jag motorstopp..således stod jag tvärs över vägen..och som sagt är ju bilen en smula lustig, så den gick inte igång igen. Usch vad jag skrattade..och skämdes lite.
Jaja, för att göra en lång historia kort så kom vi i allafall fram till Vemdalen. Ingvar överraskade med fribiljetter och det dracks öl. Jag själv tog en kaffe och Björn spenderade den mesta tiden åt att äta. Jag har aldrig varit med om någon som handlat mer mat än dricka i baren, men si det gjorde han. Fyra gånger handlade han mat.
Var hemma igen vid halv två och somnade då som en klubbad säl. Upp klockan halv sju och jobba, det var mindre skönt.

Fan, jag som lovat mig själv att inte skriva sånna här tråkiga "Idag-har-jag-gjortinlägg" något mer. Fan också.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se