Regn.

Regnet står som spön i backen. Härligt. Har faktiskt eftersökt lite regn då sommaren varit alltför varm och oregning. haha.
Jag gillar dock när det regnar..det är ett sånt fint ljud..och så luktar det asfalt. gött.

Idag har jag varit ledig, från morgon till kväll. Fint som snus vill jag påstå. Har hängt borta på snusktanternas café under stora delar av dagen, spelandes yatzy..ett trevligt inslag i vardagen. Nästa torsdag är det förresten avslutningsdag på caféet. Kaffe och tårta för 30 riksdaler, som hittat. Ska nog dit och bygga på buken en smula kan tänkas.

Har fått upp de nya hyllorna nu förresten, ånkel Majk gav mig en hjälpande hand..eller egentligen var det han som fixade hela alltet. Det vart i allafall fint, över förväntan. Nu slipper alla grejer trängas på byrån.

Kockade förresten till finmiddag nyss. Äggröra med bacon. Simpel mat för en simpel människa. Lyckades skvätta ner linnet med stekflott gjorde jag också, tur att det inte var någon dyrgrip.

Funderar en smula på vad kvällen har att erbjuda. Antingen blir det en tur till min fine Björn eller så stannar jag hemma, packar in spöna och drar och fiskar..om vädret bestämmer sig för att vara medgörligt vill säga.

Nej. Adjö på er gott folk.



Bjuder på en bild på lille Leon då han hälsar på på jobbet. Han tror visst att han är en av pensionärerna och således ska få sig lite mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se