En liten man.

I morse hade jag mycket svårt att ta mig upp ur sängen, min lilla Björnonge fick ju sova vidare så det var inte roligt att kliva upp. Men men, jag är faktiskt en smula lycklig åt att jag klev upp och masade mig iväg till busstationen..för där träffade jag en sjuhelsikes karl! Han tyckte det var så tyst och tråkigt inne i väntrummet så han spelade kyrkomusik på sin dator, som förövrigt hade stått stationerad i fyra år, men nu haft råd att lösa ut den.
Vidare spelade han musik som inte var så kyrklig, tror till och med att låten hette Trekanter. Han berättade att han hade pekdonet till datorn hemma, men när jag frågade han vart han bodde berättade han att han var hemlös, "det kan även hända den bäste" sa han och skrattade..vilken härlig inställning!
Han hade liftat hit igår, med tre pojkar från stan, nu skulle han hänga på busstationen tills på söndag då han skulle gå till kyrkan och sjunga med kören. Han hade till och med uppträtt i globen förresten.
I allafall så talade han även om att han skulle ägna resten av detta år åt vin, kvinnor och sång..och alla de tre sakerna fanns ju i kyrkan, så det var alldeles perfekt tyckte han.
Innan jag gick bjöd han hem mig (till busstationen givetvis) för mer musiklyssnande och en kopp kaffe..dock var han tvungen att kila på dollar en sväng innan för att handla nya högtalare till sin dator, för de 30 kronor han hade sparade.

Jag kan inte låta bli att undra vad som kommer att hända med den lille mannen i livet. Kan undra om det är så att sånna där människor uppenbarar sig vid vissa tillfällen. Tillexempel nu vid jul när all julklappshysteri och grejs är på tapeten..att man ska få sig en tankeställare och få lite perspektiv. Han hade sparat länge för att han skulle kunna köpa sina högtalare för 30 kronor..hellre än mat till och med.

Världen är sjuk I say.

Kommentarer
Postat av: Em

Tro inte jag vill ha en billigare julklapp bara för att du har fått en uppenbarelse!

2011-12-16 @ 17:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se