Skidor.

Älskade små fantastiskt jävliga skidor. Vill bara slå ihjäl någon, så illa gick det!
Det började bra, var taggad till tusen inför att ta mig ann spåret, första backen fick jag traska uppför, med skidorna på. Slog ett getöga under dem, och helt riktigt sitter det tretton kilo snö fastklissat under dem. rooooligt. Och jag som kvällen till ära hette Northug hade ju ett rykte att leva upp till, men det funkade föga!
När vi kom till delningen mellan spåren som var 1,5 och 2,5 fick det vara nog, vägrade traska det längre spåret så det fick således bli det kortare. Jag skyller allt på mina norska landsmän som tydligen inte vet hur man vallar! Fast jag skulle tusan inte vilja byta land med tanke på att Neuner (Cilla) från tyskland inte heller var överens med sin vallare, medan våran Svenska Ferry (Sara) hade ett sjujäklarns glid.

I morgon ska vi tydligen göra ett nytt försök att ta oss runt spåret, och innan dess ska jag tammetusiken testköra varenda liten skida som går att uppbåda i detta hus för att kunna skapa ett någosånär bra glid, för vandra runt spåret med en decimeter snö under skidan var fan inte min grej, platåskor fick således en helt ny innebörd.

Kan ju i allafall, med en smula positivism i rösten, säga att vi faktiskt hade det kul där i spåret. Vi pratade om skidskytte och Cilla tyckte det var hemskt roande att vi var en så blandad kompott av åkare, en man, en kvinna och en som inte ens tävlar i skidskytte. Nåja, lite får man allt tänja på sanningen :).

Nu tröstar jag mig med lite glögg och ett par pepparkakor så jag ska bli en snäll tjej och kanske erhålla lite goda tankar inför morgondagens prövningar i spåret!


Dåligt glid på Northugs skidor.



Tröstäter pepparkakor och dricker en skvätt glögg i den otroligt fina muggen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Sannerligen hade vi trevligt så när som era skidor som jävlades... På't igen imöra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se