Turisternas väg till en trevlig vardag.

Här följer en väldigt snygg "do´s and don´ts" för er som bestämt er för att åka till fjällen. Funderar på att söka patent på skiten, dela ut dom till varenda fjällkotte så det blir ordning på torpet någongång!


Först och främst, parkering.
Det finns andra som vill komma fram, både arbetare och gäster. Det finns också hur många parkeringar som helst..som tyvärr inte utnyttjas i den mån det går, utan folk ställer sig mitt i vägen istället.



För det andra, snälla, gå inte mitt i vägen!
Jag har bara idag smygit fram bakom tusen turister / gäster som lunkar på i sakta mak mitt i vägen, att det kommer en bil bekommer dom inte i ryggen. Det är deras väg, och dom gör dom dom vill.



För det tredje, städa för fan!
Det är inte kul för den som måste krypa på alla fyra och dammsuga upp Eran skit. Och det är säkert inte kul för er heller att få räkningen på det sen.



För det fjärde, skyll inte på andra!
Ofta händer det att det är smuts eller andra olägenheter i en stuga. Tyvärr är det sällan / aldrig gästen som har gjort det. "Det var där när vi kom" får man höra i 99% av alla smutsiga stugor.
Idag tillexempel befann jag mig i en stuga där dom bott en vecka, men dom hade inte använt varken kylskåp, micro, diskmaskin, ugn eller spis..trots det var det matrester överallt?!



För det femte, var klar!
När det kommer någon och ska avsyna stugan. Var för sjutton klar. Vi har ungefär 20 stugor som ska hinnas med på en dag. Därför finns det inte en sportkeps att vi hinner vänta i varenda stuga på att människorna ska bli klar, även om det bara är "badrummet som är kvar".

Kan även här berätta en episod från dagen.
Jag kommer in i en stuga där det kryllar av folk. "Hej, är ni klara?" frågar jag trots att dom uppenbarligen inte är det för det står grejer överallt och kutar runt folk från alla håll.
"Men du är ju för tidig, det är fortfarande folk som duschar".
Jag kollar på klockan..
"Oj ja, jag är faktiskt TVÅ minuter för tidig".
"Precis".

HAHA. Skrattade gott åt dom sen faktiskt.

Nåväl, det finns säkert massa annat också, men jag kommer inte på något just nu..så nu drar jag. Tjipptjopp sockertopp!

(Alla fina bilder är gjorda av mig i paint, våga inte kopiera!!)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker seriöst du ska trycka upp och dela ut. Dom var ju skitbra!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se