Duktigt.

Workade idag, det gick faktiskt riktigt bra. Tog kappsäcken och kilade hemöver gärsgårds vid 12.45. Då var det tid för mig och Leon att leka, medans hans fader arbetade.

Jag talade om för Leon att jag inte hade några större planer för dagen. Då såg han fundersam ut ett tag, men sedan sa han; "Måhända att vi ska förkovra oss i renlighetens underbara värld?". Först fattade jag inte vad han menade, utan trodde bara att den lille mannen blitt tossig, men på två sekunder var han inne i garderoben och rotade fram ett par nya, fräscha sommargardiner.



Sagt och gjort så byttes det gardiner.



Köket fick sig också en omgång.





 











Även vardagsrummet fick smaka på sin egen medecin.



"Måtte dom riva ner den skräckinjagande bården" suckade Leon.



Paus för lite Lollo och Bernie.




 
Slutkörd moster.



Leon envisades även med att ta hallen.



"Chilla för tusan" stånkade jag medan Leon visade prov på sin simultanförmåga.



"Ingalunda" svarade Leon med myndig röst. Här skall torkas!



..och nog torkade han alltid!



Å fint varte.



Hängde upp fräcka gardiner i hallen. Dock tyckte Leon att det såg förkastligt ut med så korta gardiner. Men vid det här laget var mostern slutkörd så hon orkade inte ta ner dom igen.



Såklart kunde inte Leon Lindblad also known as Simon Davies låta ljusstakarna stå som jag ställt dem.
"Du har ingen känsla för stil Elle" deklarerade han
.



Istället vart det såhär. Stiligt.

Hejdå.










Kommentarer
Postat av: Sara

Viken härlig kille! =)

Postat av: Emelie

Men så go han är, mosters pojk <3

2011-01-26 @ 11:21:43
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/
Postat av: Mamman åt parveln

Men nu Leon har du sannerligen varit duktig som städat hela huset när mamma är borta! Men du måste säga till moster att hon måste skärpa till sig och inte vara så lat!!

2011-01-26 @ 13:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se