Halloj Halloj.

Hallå hallå folket. Tre dagar sedan jag skrev senast. Det har dock inte hänt så väldans möe. Lördagen spenderades på Storhogna tillsammans med barnen A och H, deras föräldrar skulle under dagen knyta hymnens band och jag fick den äran att tillsammans med Erkki vara barnvakt.
Klockan 11.45 stod vi startklar att ta oss ann dagens uppgifter, barnen var väldigt snälla och inte alls blyga så det gick hur lätt som helst att lära känna dom.
Under dagen lekte vi, kollade på finska barnprogram och tittade på vigselakten, som ägde rum i Klövsjö kyrka.
Till middagen blev det inget mindre än Carpaccio (?), Börtnan röding och någon sorts cocacolaglass med björnbär..inte dåligt med bröllopsmiddag sådär helt oförhappandes.
Efter middagen hade H somnat och A fick kolla på film och käka godis.
Slökollade på massa skitprogram/filmer på tv samtidigt som man sov med ett halvt öga. Klockan 02 fick vi ÄNTLIGEN åka hem, trött som ett as!
Förbannar dock mig själv att jag, trots att jag var ute, missade att kolla på den spektakulära månen. Nåja, får väl vänta och kolla på den om nitton år istället.

Idag har jag även skickat in mitt första "prov" i matematik. Med hjälp från Björnongen hoppas jag att det gick relativt bra. Eftersom jag aldrig har varit speciellt bright på matte satsar jag på att få ett Godkänt. Men gjorde även VG uppgifterna, samt uppgiften som kunde ge MVG.
Blev inget Östersund för att träffa någon lärare i veckan som var eftersom jag halva veckan inte ens hade någon mattebok. Får se hur det går med uppgifterna denna veckan..eventuellt blir det en tur..och då hör jag av mig kära vänner!

Fan vilket tråkigt inlägg detta blev (som vanligt kanske), men ibland måste man ju uppdatera er om vad som händer och sker.. Förhoppningsvis blir det roligare att uppdatera när jag fixat mig en ordentlig header/design..ska försöka styra upp lite uppdaterade bilder att använda nu till helgen när Empan kommer hem!

Jaja, nu kommer nog min karl hem från gymmet alldeles strax förhoppningsvis. Tjing tjong.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt med uppdatering! Jag har fått hem B-boken nu och är sugen att köra igång men håller mig till på måndag! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se