Matematikens under.

Tjo säger jag från sänghalmen. Jag har räknat matematik sedan sist vi hördes. Boken kom och jag drog till Svensta, där fick jag sablar i min själ hjälp. Vad jag än pekade på så hade herr Rådström råd (haha)..han kunde allt jag önskade han skulle kunna.
Så angående uppdraget att läsa till sidan 103 tills på söndag, så kan jag säga att det går framåt. Ligger just nu och gonar mig på sidan 60. Fort gicke. Dessutom är det stundtals väldigt roligt. Jag kan säga med en gång att kommer det en fråga som lyder: "Gör om talet till grundpotensform" jublar jag. Jag och denna härliga grundpotensform är numera homies. Sjukt kul.

Jaja. I övrigt så fyllde karln min år idag. Hela 23 bast blev den lille mannen. Jag klev upp i ottan för att inhandla mjölk, tre stycken krämbullar och ett fint tårtljus. Sedan fick den lilla räkan varm choklad och tunnbrödstut på säng, är jag inte gullig så säg?!

Har även varit på revyträff i afton. Det börjar närma sig faktiskt. Nästa träff är det sångövning, och jag som faktiskt inte kan någonting kommer typ avlida. Tur att jag har Empan vid min sida!

I morgon ska jag umgås med min käre systerson dagen lång. Han var enligt utsago ett sjukt gossebarn..men det lär nog ska byggas lego för det, pojkens absoluta favoritsysselsättning för övrigt.

Nåväl, nu ska jag ta och krypa till kojs. Lägga mig på kodden och kolla på Vänner tillsammans med töfflan jag fick av Empis i julklapp.

Godnatt på er folkens.


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att det går bra för dig, jag gruvar mig för att börja B-kursen... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se