Lite lätt förbannad sådär.

Gjorde en komplettering av en uppgift i omvårdnad idag. Hade några svar som tydligen inte uppfyllde kraven, okej, jag var inte den enda, utan vi var ganska många som fick antingen komplettering eller till och med omtenta, så så långt är det ju okej. Men att den som rättade min uppgift för det första har skrivit att det var en tunn beskrivning i mina svar..TUNN beskrivning? Vi hade TRE A4 sidor att hålla oss till, åtta frågor som skulle innehålla både personliga åsikter och fakta utifrån litteraturen. När jag var klar hade jag skrivit fyra sidor..jag var alltså tvungen att komprimera ner min text till tre sidor, försökte ta bort överflödiga ord och flytta upp radbrytningar etc..det slutade med att jag fick ta bort en hel del av det som var viktigt för att kunna uppfylla kraven om de tre ynka sidorna..och damen tycker att det vart en tunn beskrivning?! Jag vet inte riktigt hur jag ska vrida och vända mig för att förstå hur hon kan tycka det när jag nu var tvungen att plocka bort så mycket.

Men vad som egentligen gör mig riktigt rosenrasande är att nu när jag skulle göra min komplettering så bad jag om att få kolla på Saras tenta, som var godkänd och mer därtill, och på en utav frågorna hade vi skrivit nästan exakt samma sak. Vi hade använt samma ord och fått samma kontenta med svaret, slängt oss med samma filosofer och sånt där crap, ändå får jag fucking komplettering på frågan, medan Saras svar var helt godkänt!
Varför varför varför? Jag bannar verkligen mig själv att jag inte upptäckt det tidigare så jag kunnat påtala detta för läraren på en gång. Tydligen var det inte samma människa som rättat våra tentor, men det ska väl inte spela någon som helst roll för om man ska få ett godkänt eller inte. Samma regler ska väl gälla för alla, eller har jag fel? Nog för att filosofer hade sina teorier hit och dit och att ingen egentligen hade rätt eller fel så borde väl ändå en humanistisk-existensialistisk människosyn vara samma både på mitt och Saras papper. Men tydligen inte!
Hädanefter ska jag lusläsa allt, och om jag upptäcker att det finns någon slags orättvisa i hur de olika rättningarna har gått till ska jag tusan påtala detta!

Nu vart jag ilsk.


Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Jag tycker fortfarande att Du ska påtala detta så att dom ser att man upptäcker saker som dom kanske inte själva tänker på och att någon jävla rättvisa ska det väl ändå vara! E-posta till läraren genast! Puss

2011-11-11 @ 08:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se