Mamma.

Alla vet ju att mammor är experter. Expterter på att hitta saker man har tappat bort. Experter på att säga rätt saker och experter på att lindra när man har ont..för så har det alltid varit!

Min mamma visade för en herrans massa år sedan ett par utsvängda jeans som hon haft i sin gröna ungdom, hon berättade att de skulle bli moderna igen. Aldrig i livet att dom skulle, sa jag, vem kan vilja bära såna där konstiga byxor liksom. Men mycket riktigt, mamma hade rätt.
Sen vart det mode med stuprörsjeans, eller korvskinnsbyxor som jag kallade dom då, jag sa att jag aldrig skulle ta på mig något dylikt, man såg ju ut som en stoppikorv i dom..men jävlar i mig, nu använder jag nästan inte annat..
För några år sedan sa min mamma till mig; "Det kommer att bli mode med hög midja". "Aaaaldrig i liiiiivet", sa jag, "mycket kan du säga, men inte det!".. Men mycket riktigt skulle det vara höga midjor på broka. Jag höll dock fast vid att jag i allafall ALDRIG skulle sätta på mig något dylikt hur mycket mode det än var, och det höll jag fast vid länge..
Känns som ett hån mot mig själv när jag idag använder sånna av byxor, inte alltid, men ibland..och dom är supersköna.

Så då har vi fått det bevisat ännu en gång, mammor vet bäst! :)


Kommentarer
Postat av: MMEELI.SE / bohofreak

sv: Superkul att du är med och tävlar. Håll utkik efter fler tävlingar, nu i jultider lovar jag att dränka er med fina priser! =) Lycka till! Bamsekramar ♥

Postat av: p i n k n a t i o n . s e

Pure Seduction ifrån VS luktar verkligen underbart! ^^,

2011-11-25 @ 10:12:01
URL: http://pinknation.se
Postat av: Ingvar Haraldsson

Pappor då?

2011-11-25 @ 14:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se