Plugg och gölv.

Har spenderat veckans alla dagar på skogsvägen hos karln. Varit på skolan och pluggat samt lagat middag och skött min hygien..det är ungefär vad som har hänt på sista tiden.
Kom hem till brunhuset nu och ser till min förvåning att golvet ute på den inglasade altanen är lagt, och oj så fint det vart..tror jag ska bosätta mig därute med säng och allt!

Eftersom karln har jobbat till åtta om kvällarna har jag "varit tvungen" att stå för matlagningen i hushållet. Jag som verkligen inte synkar med varken grytor eller kastruller. Men även jag kan överraska faktiskt. Lagade en chorizo och baconröra en av dagarna och igår vart det en fisksoppa. Kommentera om ni vill ha recepten (ett bete för att ni ska kommentera, haha).

Skolan knallar på i rask takt, nästan för raskt faktiskt. Nu förstår jag vad lärarna menar med att tre år kommer gå fort. Har idag suttit nere på elvan och diskuterat diverse fallbeskrivningar kopplat till nervsystemet och endokrinasystemet tillsammans med Sara och Cilla..det tog bara lite drygt sju timmar..

Vintern börjar komma också, det har snöat och jag har sett livs levande snö ligga kvar på backen. haha. Tyvärr har jag inte hunnit byta till vinterdäck på silvermisilen min än, så det är till att ta det piano när man kör omkring i kommunen.

Nej, nu ska jag dricka upp min mjölk och sedan gå ner och hälsa på lille Leon. Pratade med han i telefonen i morse, han sa att han saknat mig, och att jag skulle få en kram när vi sågs..dock vet jag inte riktigt om jag tror på kramen, han brukar smita rätt snabbt när det kommer till sånt.

Farväl på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se