Mjuk å go.

Jag älskar hudkrämer. För något/några år sedan gjorde jag ett inlägg om att man bara ska smörja huden med sådant som går att äta..antagligen syftade jag då till hemmagjort blaj som är gjort på mat och sånt.
Visst har jag någon gång i mitt liv gjort mig en egen ansiktsmask, då känner man sig nyttig, men längre än så går jag inte, orka stå och kocka ihop värsta smörjan varje gång man känner sig lite töör om kroppen. Jag pallar då inte med det i allafall. Då handlar jag hellre en rekorderlig hudkräm som man kan smörja sig med, jag vet inte riktigt hur många olika hudkrämer jag har, men över 15 olika är det alla gånger. Vissa luktar parfymaktigt så att man kan gå runt och lukta gött, vissa luktar frächt på något vis, typ hudkräm (vet inte hur jag annars ska beskriva det), vissa har jag endast för att dem ger lite färg åt huden, vissa står det ´professional` på, så jag antar att de är extra bra..dock har jag aldrig lagt ut några stora summor på hudkräm..säkert aldrig mer än 30 pesetas per kräm. Så om man ska vara ekonomisk så ska man ju inte göra sin hudkräm själv med tanke på alla frukter och bär det ska blandas i en sådan, som man sedan bara kan använda en gång innan den börjar se snuskig ut för att sedan mögla. Känns lite mögigt på något vis.

Nej, nu ska jag städa bland mina tuber och burkar, omsorgsfullt ska jag torka av varje kräm för sig för att verkligen förvissa mig om att de är rena från kork till topp eller tvärtom..
Och ja, jag vet att jag är störd..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se