Skitviktig!

Nu ska vi behandla det här med vikt igen..eftersom jag ätit en (kanske två..) kakor för många på sista tiden så har jag börjar bege mig ut på promenader/springturer om kvällarna, riktigt gött faktiskt!

Innan jag började med det tog jag mått över hela kroppen för att se om det ger något resultat, jag hade vid tillfället för mätningen ingen våg så jag gissade på en vikt jag hade. Igår när jag ändå hade vägarna förbi vågen tänkte jag att jag skulle kolla vad jag vägde..upp 2 kilo?! Visserligen visste jag inte vikten från början, så jag räknade nästan med att det skulle vara ungefär plus-minus (mest plus) två kilo.

Nåväl, idag när jag kom till Svensta hade Björnen inhandlat sig en våg, klart man måste testa tänkte jag..och döm av min lycka att jag på drygt ett halft dygn gått ner 9 kilo, yeeeey! Dock blev min lycka kortvarig när Björn berättade att han också vägde "alldeles för lite".

Jag fortsatte väga mig på alla möjliga sätt, bakåfram, åt rätt håll, på tå, på en fot..jag till och med vägde mig med indragen mage..

Den positiva kontentan av min vågorgie slutade i allafall med att jag vägde 6 (!) kilo mer när jag stod på höger fot än när jag stod på vänster. Det verkar ju vara en våg att lita på, så hädanefter kommer jag nog hoppa runt på vänster ben dagarna i ända, så jag ser så slimmad ut som möjligt.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, jag dör!!! Lika bra som min våg! ;-) Den stämmer dock med sjukhusets!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se