Sleepy.

Fy sautan vad helgens bravader tar på krafterna, öua!

Skjutsade in en lätt salongsberusat gäng till flygplatsen i fredags eftermiddag för att sedan styra bussen ut till Meåsen där Camilla hade dukat upp chirre och vin. Lite chittchatt till fyra på natta/möran innan sömnen tog överhanden och man somnade som en klubbad säl däri husvagna.
Slog upp ögonen i en alldeles förträffligt tidig timme, nämligen klockan 7, efter hela tre timmars god sömn!
Fick frukost på sänga samtidigt som vi kollade på film.

Styrde kosan mot Rätan igen och var hemma vid ca halv tre. Tog mig en kaffe på hemmet och sedan en påhälsning på gärsgårds. Hem och slängde mitt svetthår i duschen och stoppade lite bruna bönor och fläsk i huvet. Satte dit ett bättre ansikte, packade bagen och knallade över till grannarna på trettio för att sörpla en trevlig förgrogg.
Begav oss iväg till panget där det kvällen till ära skulle vara pubquiz, väntade på Camilla som skulle joina, men middagen hon var på innan drog ut på tia så hon anslöt inte till sällskapet förän närmare elva.
Det gick i allafall bra på quizet, mina medspelare Maria och Aggy är ju duktig på onödigt vetande.

I går morse vaknade man och mådde som en gudinna, hämtade Leon-korven och tittade på Rock ´a doodle och mös lite innan det var dags att packa in Camilla och Empan i bilen för att återigen blåsa in till staden. Tog vackra vägen och skrattade gott åt gamla minnen på vägen in.
Släppte av C i staden för att sedan bränna ut till flyget igen, var sjukt kaffesugen men kaffemaskinen var inte direkt medgörlig och funkade inte..dessutom snodde den massa stålar, snålt värre! Det fanns heller ingen att fråga/säga till, dåligt! Tillslut kom i allafall folket på rad, de såg piggare ut när jag skjutsade in dem får jag väl lov att säga. Pizza i Svensta innan det blev Rätan igen för avsläppande av de sista resenärerna..för att sedan åka tillbaka till Svensta igen..jäkla rejsande fram och åter!

Idag hade vi öppna övningar på skolan, tränade på både kateterisering, injektioner, provtagning, puls och blodtryck, rolig dag! Imorgon har vi examination i nyss skrivna delar, en smula nervös vill jag lova att jag är, men man får hoppas på att det sablar i mig går vägen så att man får gå ut på praktik i april!

Jaja, eftersom jag inte hade så mycket annat att förtälja än det jag gjort i helgen så blev inlägget kanske en smula tråkigt, men det får tusiken vara så.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se