Biltur.

Igår tog vi oss den årliga bilturen till Baltzarkorset. Historien bakom upprättandet av korstet har jag läst tretusen gånger, men jag minns den aldrig riktigt. Är det någon som är intresserad av att veta den så kan jag minsann ta reda på den, skriv en kommentar i såfall.



Baltzarkorset i all sin prakt.



Mina systrar, i bloggen kallade Erkki och Empan.



Som vanligt ska Emelie vara lurig, så hon sprang före oss ner till bilen och for.



Hejdåååå.



Då var det bara att börja vandra..



Fanns inte så många bebodda hus i närheten som man kunde kila till om det skulle dyka upp en björn.



Jag gömde mig bakom ett träd.



Erika ville inte gömma sig, hon var så nervös över att det skulle komma en björn så hon ville in i bilen fortast möjligt, hehe.



När vi kom åter till Rätan kunde man beskåda detta från norsbron.



Fint så det förslår.



Man skulle ha haft med systemkameran för att få en ännu bättre bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se