Det här med effektivitet.

Jag försöker alltid vara effektiv. Samla på mig lite extra tid på något underligt vis.
När jag jobbade på Acb och bodde i Bingsta, utan rinnande vatten, borstade jag ibland tänderna påväg hem från jobbet. Tandborste, tandkräm och en vattenflaska. Bäst var om det regnade, då kunde man spola av tandborsten direkt från himmelen..miljövänligt, tidsbesparande och inte minst enkelt eftersom jag samtidigt körde bil.

Ibland när jag har bråttom någonstans så kan jag fundera hur jag ska kunna effektivisera mig så att jag fortare kommer dit jag ska, som i morse när jag var några hundra meter från infarten till Rätan tänkte jag `om jag tar av mig bilbältet nu, så slipper jag det sen`, det gjorde jag dock inte. Ibland går det till och med så långt att jag tänker att om jag öppnar dörren och kliver ut med ett ben, så har jag bara det andra kvar sedan när jag väl har stannat..och det kan vara när jag har flera mil kvar. Ibland får jag helt enkelt sånna befängda idéer så jag liksom måste hejda mig. Tänk om polisen står och lurpassar på mig bakom ett hörn, då får jag äta upp min effektivitet..och det vill jag ju inte.

Ibland kan jag känna mig lite som en gammal tant, sånna där som gör saker trettio år i förväg för att de inte tror att de hinner annars. Typ som min farmor, som alltid satte nyckeln i låset och satte sig och väntade på kökssoffan, fullt påklädd, långt innan man skulle någonstans. Det kallar jag effektivitet. Eller när hon skulle bjuda på middag och gick upp vid 03-04 på morgonkvisten och satte igång med köttkokinga så det skulle vara klart. Gull-farmor!

Andra stunder känner jag mig inte effektiv alls, då vill jag bara gå runt hela dagen och vara så oeffektiv jag bara kan, just bara för att jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se