Skidor.

Gud vad sugen jag är på att åka skidor. Längdskidor alltså. Genom pluggfönstret ser jag skidåkare svisha förbi i spåret hela dagarna..i precis alla åldrar dessutom, från små femåringar till säkert åttioåringar. Häftigt.
 
Jag längtar också efter att få åka skridskor, det har inte hänt på flera herrans år. Säkert sju år i allafall, det som är sa rolen!
 
Men istället sitter jag på min röv med sex tjocka böcker framför mig och försöker banka in det som in ska. Ikväll blir det dock en paus för biomys med syskonen..och i morgon bär det iväg in till staden igen på föreläsning och sedan gemytligt samkväm med Sophie och Anna, så längesen!
 
Nej, nu ska jag återgå till pluggandet och kaffedrickandet. Ja, jag unnade mig en kopp idag också.
 
Tjingelinge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se