Från Pärleporten till Götet.

Natten började med ett sms från Ida, hon var sugen på att bränna ner Acb,
Danne, Sophie och jag var på, allt var klart och vi hade 4 tändare..men tillslut bangade Sophie,
hon ansåg att hennes redan brottsliga bakgrund skulle ta ännu mer skada om hon hade en fabriksbrand i registret, jag försäkrade om att ingen skulle misstänka oss, men fallet blev ändå att stället stod kvar nu när vi återgick till hemmets lugna vrå klockan 06.00 cirka.

Har haft lite sångstund med Jan-Ola idag, han blev mäkta imponerad över att jag kunde "Han har öppnat pärleporten", han trodde tydligen inte att jag kunde religösa låtar, och ännu mer förvånad vart han nog när jag sa att jag varit med i en kyrklig barnkör när jag var liten. Ja, ens förflutna behöver inte alltid spegla ens nutida jag.

Natten har gått i lagom tempo, även fast jag nog tycker att det gick lite väl sakta ibland, men under det sista passet satt jag bakpå lilltrucken och åkte när Jan-Ola arbetade idogt. Det var varmt, bekvämt och guppade lite sådär lagom, då var det inte länge till drömmen kan jag lova! Pallar har kommit på löpande band (hehe) och jag trodde där ett tag att Jan-Ola aldrig skulle få komma upp ur källaren, men det fick han, även trucken fick komma upp, men det gröna helvetet skickades snart ner med hjälp av hissarna eftersom 2 truckar nere i källaren läkte olja.

Nu skulle jag väl egentligen ha sagt god natt och lagt mej för att sova, men så kommer icke fallet att bli, måste kolla igenom packningen och komma ihåg kameran innan det är dags för avfärd. Nu är det i alla fall helg, och idag har jag tvättat öronen inte, så ett X antal "Va?" har nog kommit ut min mun idag när jag inte hört vad mina kollegor säger.

Idag hände något som inte brukar hända alltför ofta, när nattens pass nästan var slut och våra avlösande arbetskamrater kom, så fanns där varken en tystlåten, kutryggig Huss eller en kisande, trött Högström. Är det så att dom båda har försovit sej denna underbart vackra Novembermorgon?

Nää, nu är det nog dags för ett avsnitt av allas vårt älskade Rederiet innan det är dags för uppstigning!

H E J     S Å     L Ä N G E ! !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se