är det bara jag?



Är det bara jag som har så mycket tid att jag uppdaterar bloggen två gånger på julafton? Dagen har varit ungefär som jag förutspådde faktiskt, åt väldigt lite mat, vart helt proppmätt efter bara en halv tallrik, men tvingade i mig resten av maten bara för att det var så gött. Julklappsutdelning och mys som vanligt, Flisan drog på Kent på hög volym på cd´n så det var till att plocka fram rakbladen och skråla med. Summan av dagen har den alltså varit väldigt bra, men jag förstår fortfarande inte att det faktiskt snart är slut på julafton, att det har varit julafton idag. Kan det inte vara som när man var liten?

Var nere i mitt hem den kommande veckan och gjorde en tvättäkta upptändning av pannan i praktiken, fick nog mycket väl godkänt då Micke inte hade någonting att klaga på. Det där ordnar jag galant. För Micke sa att om jag glömde att elda så huset frös sönder skulle han ta hela mitt avgångsvederlag på Acb. Vilket inte är många kronor. Ingenting närmare bestämt.

Måste berätta om mitt otroliga flyt jag hade idag, mamma kom hem efter en sväng på jobbet med två kuvert till mig. Det ena var av farmor och det andra av Andreas, båda var gratulationskort till min student, och vad finner jag i dom? Inte mindre än tre tusen kronor. Ibland ska man ha lite tur också, var helt bombsäker på att jag redan handlat upp dom stålarna.

För att klaga lite (som jag faktiskt inte gjort på ett tag nu) så blir jag så urbota less på vissa människor, människor som inte kan tänka efter innan dom öppnar sin stora käft och slänger ur sig det ena och det andra utan att tänka på att andra kanske blir ledsen eller tar illa upp. Men det är väl klart, smörar man lite efteråt så är ju det hela glömt..eller?! Gaaah!

Nej, nu är det nog dags för sängen och en film, Emelie pratade om Polarexpressen, men som vanligt lär det väl sluta med att vi tittar på Scrubs :).

Ps. Emelie sjunger som en gudinna.

/ Ellinor - just like the sun lights up the earth, you light up my life..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se