Checklista för sommaren.

  • Sola mig brunbränd och fin tills efter semestern så alla kommer tro att jag varit i pepparkakeland.
  • Ta minst ett dopp i sjön. Förra året blev det inget bad överhuvudtaget. Skämmes på mig badkruka.
  • I vanlig ordning åka på Countryfestivalen för 7e året i rad nu. En underbar tradition!
  • Åka till Orsa Grönklitt en helg och titta på världens häftigaste djur, björnar.
  • Åka till Stockholm och gå på Grönan med Fröken Turing.
  • Stråka runt som bara den i Östersunds hamn.
  • Äta massa goda glassar, inte bara vara insnöad och hålla mig till KitKat.
  • Göra det årliga besöket i Fäviken tillsammans med husvagnen för 4e året i rad.
  • Leta nytt jobb och någonstans att bo.
  • Färga och klippa mitt hemska skatbo.
  • Sitta på terassen på Krondikes och dricka rosévin (låter så fint).
  • Häva i mig litervis med Räz.
  • Hjälpa syster yster och mongo Micke att flytta in i den nya lyan.
  • Ta en biltur med farmor varthelst hon vill åka.
  • Hälsa på lillongen Alfred och smules med han lite.
  • Åka på Acb (vilken skam) och spela ett parti vänd 10 med Gälne Galten (stackarn ska jobba på semestern).
  • Eventuellt åka till Göteborg och ta dykcert. (Om tid och pengar finnes).
  • Sova i ett tält åtminstone en natt (Emelie, you and me in your flower tent on the driveway?).
  • Ta en tur runt i Jämtland (Bingsta - Turingen - Rätan - Bingsta) och köpa glass (Mattes förslag och hans ord är min lag).
  • Lyssna på en ljudbok med Leif GW Persson och ta reda på om det faktiskt är han som läser in dom (haha, hoppas inte på det).
  • Söka efter information (Svea rikes lag, familjerätt, debet och kredit) och överhuvudtaget försöka sätta mig in i min mor och fars arbetssysslor för att få in en fot i rörelsen som kan komma att bli ett familjeföretag om jag spelar mina kort rätt.
  • Försöka att hinna klart med de flesta påbörjade projekt inom hantverk.
  • Tälta i Norge med min vettvilling till pojkvän.

Kommer inte på något mer just nu, kan bli en aning hårt att klara allt. Men ska försöka få det att gå vägen :)


Kommentarer
Postat av: S.

Luftgitarr-sm då, det kan du bara inte missa säger jag ju!

2008-07-04 @ 09:55:07
Postat av: S.

"Bildtext" - Jäkla fin header. "Slut på bildtext"

2008-07-04 @ 09:56:28
Postat av: Emelie

You and Me on the driveway forever :D

2008-07-04 @ 12:35:10
Postat av: Anonym

Men checklistan stämmer inte fullt ut, en sak saknas:



*Hälsa på Camilla & få bränd kyckling med senap!

2008-07-07 @ 01:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se