ångestfylld

Jag ger upp mig själv, ger upp livet och den jag är just nu. Detta förbannade djävulens påfund till treskift kommer att bli min död. Sömnen infinner sig inte det minsta då den ska, men när den inte ska, ja då sitter man såklart där med gamnacke och halvsover. Vart man än vänder sig har man rövva bak.

Hade ett kärt återseende med min gamle vän Jensa på msn ikväll, det var tusan inte igår man stötte på honom minsann, men desto roligare blir det då när man väl pratar. Och utav den enkla lilla konversationen fick jag idén till mitt alldeles egna ordspråk; "Unemployment; the fruit of employment". Starka ord som skall komma att stå i framtidens historieböcker.

Fick en mycket uppmuntrande kommentar för några inlägg sen av Helena (hur fan lägger man in en länk under namnet?). Hon tyckte att jag skrev underhållande, det är så roligt att få kommentarer där folk skriver att dom tycker att man skriver bra. Dock tycker jag att jag bara får till trök-inlägg, men det tycker nog väl dom flesta om sin egen blogg.

I ärlighetens namn känner jag mig ganska eländig för tillfället, dagens kravlande under förslutaren gav utdelning i såväl skitigt hår som dammigt snor. Men det blev skapligt rent där under i allafall. I morgon skall ju IKEA komma och då får det inte se ut hur som helst på bygget, nej snyggt och prydligt ska det vara. Let you veta when I find out what dom säger about Elgå. Det är väl förkastligt att det inte finns något riktigt språk som heter Svengelska, något säger mig att jag skulle vara grym på det alltså.

Hur som haver så är jag oförskämt pigg som sagt denna sena (tidiga?) timme, kanske dags att åka till Görel och stjäla hem några pillerburkar sömnmedecin så man kan bli en någosånär normal levande varelse igen.

Nu fick jag seriöst en psykisk defekt, en tankekollaps av värsta dess slag. Hade något mycket intressant att förtälja men nu är det bortblåst som löv i vinden en stormig höstdag. You see, totally gone!

Nej nu har jag givit er en uppdatering, och det med besked! Ska försöka mig på att stänga mina blå-grön-grå-aktiga ögon och slumra till en stund innan det är dags att gå upp och agera hundpiga.

Och till the bartenders in Thailand vill jag bara säga; "Kippis ja juoda kanssa mielenmaltti".

Heders och på återseende!



Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Du skriver så underhållande!!!

Puss

2009-01-27 @ 07:32:33
Postat av: Hubert herbert och klasson i egen hög person.

Du är bloggarnas drottning.

Med en spänning som håller oss läsare på halster och med den återkommande informationen av det man kan kalla Acb is a place on earth. Med starka rubriker och rikt innehåll tilldelas du i År bloggarnas pris Potatisbjörnar på safari i mjölpåsen in the getto of Rätan and lill nissens dream team. Lycka till och fortsätt så här. Vi trogna läsare står på din sida. Ty Lill nissen är din, och finlands färjan i evighet. Skål!

2009-01-27 @ 19:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se