Året 2011.

JANUARI
Började som alla andra månader med den första. Månaden gick i stor del ut på att jag önskade mig ett jobb. Jag insåg att jag inte kommit så långt i livet och hade en deprimerande tid på en timme där jag funderade över hur Usain Bolt gjort för att bli bäst. Denna månad var även den då Björn deklarerade att det var roligare att skita än att åka skidor. Lagom till den femte januari blev jag 25 år utan någon som helst tjugofemårskris, puh!
Jag jobbade och slet uppe på skalet och tyckte att grapefrukt var bland det äckligaste jag ätit. Sökte kurs `Specialpedagogik för barn i förskola` och kom in, blev dock rebellisk och struntade både i att gå dit och avanmäla mig.
Denna månad var den månaden då jag tog första ölen efter två månaders nykterhet, det var gott! Hängde på skalet ännu mer, både i tjänst och som full civil. Upptäckte till min förskräckelse att jag har ett lazyeye som ger sig till känna på vissa fotografier, försmädligt.
I mitt huvud började det formas idéer..



_______________________________________________________________________


FEBRUARI
Målade väggar och tak hemma hos Kribba för att han inte hade ork/tid att göra det själv, eller för att jag helt enkelt är en så god vän. Vi (jag och Kribba) ägnade denna månad åt `grannsamverkan mot brott`, då vi åkte runt i byn och lyssnade på finsk radio.
Signifikant för denna månad var att jag undrade hur gammal en fågel kunde bli.
Drog på skotertur till Mullbergs med Erika, Leon och Björn, vi grillade körv och hade det trevligt värre. Det var även denna månad som jag hyste ett värre hat mot felstavningar.
Denna månad tog jag tag i mina idéer och träffade en studievägledare.
Fick rosor och massa fint på alla hjärtansdag av Björni.



_______________________________________________________________________


MARS
I mars månad steg jag in i en smått religiös del i livet, jag hängde med lille Leon på kyrkis, ritade Gudabenådade teckningar och önskade Gud varemere till alla och en var.
Jag började läsa upp mitt ruttna IG i matematik A och det resulterade i att hela mars präglades av sömnlöshet och mardrömmar.
Jag var på bröllop där jag var barnvakt åt barnen A och H från 12 till 02, lätt det tröttaste jag gjort i livet sådär vid klockan 22 cirka.
Skickade in min första uppgift i matte där jag erhöll ett välförtjänt MVG, yej!
Besiktade bilen med anmärkning på den ganska stora sprickan på vindrutan, den är som parantes inte bytt än.
Denna månad torde jag ha gått runt med ständigt skrynkliga händer då jag ägnade mycket tid åt att diska.
Min sidecut antog ett mindre smickrande utseende.


 

_______________________________________________________________________


APRIL
Detta var månaden då jag gjorde högskoleprovet, en jobbig, men ack så trevlig dag på folkets hus. Jag kom in i ett flow och räknade matte som jag aldrig gjort förr.
Den tolfte sökte jag högskola. Tapetserade mitt rum i grått.
Hade muntlig examination i matte a som jag klarade galant.
Var med i tidningen två gånger, röjde upp på gokartbanan och gjorde mitt första större scenframträdande i Rätans revyn "Ny-gammalt". Forum i R12b gick av stapeln.


 

_______________________________________________________________________


MAJ
Maj var en fin månad vill jag tro. Firade valborg i Tyskbacken. Började läsa naturkunskap B och matte B. Hade en stark längtan till sommaren samtidigt som jag nästan helt tappade gajsern till att blogga. Var upprörd över vikthetsen och att alla tyckte att jag var en smaling. Fick tavegyl mot allergin och blev tröttare än vanligt (som om det skulle vara möjligt). Sprang vårruset på en sämre tid än i fjol. Laborerade och skrev en rapport på 13 sidor till min lärare.
Tog tåget till Uppsala för att hälsa på mina ärade syskon.

 

_______________________________________________________________________


JUNI
Detta var en månad då jag inte gjorde mycket mer än att jobba. Hade examination i matte och naturkunskap som jag klarade, härligt!
Erhöll en mindre trevlig hosta som resulterade i användning av cocilana, vilket i sin tur skapade en hel del svammel om kvällarna.
Firade midsommar i Bryngelhögen där jag och Empan sjöng Cornelis Vreeswijks `Sonja och Siw` på scenen.



_______________________________________________________________________


JULI
Om jag inte gjorde något i juli så gjorde jag nog ännu mindre i juli, ellerja, jobbade som ett arsel och under tiden jag inte gjorde det så var jag ute på båtturer, stråkade och drack mohito. Hann till och med servera på ett bröllop.
Det var denna älskade lilla månad som jag fick beskedet om att jag blivit antagen till Sjuksköterskeprogrammet på Mittuniversitetet, hela själen blev glad!

 

_______________________________________________________________________


AUGUSTI
Denna månad vill jag minnas att jag gjorde mycket, försökte väl göra ett försök att ta vara på det sista av sommaren. Fiskade ett stort antal gånger utan en endaste liten firre på kroken. Gick en hård tenniskarriär till mötes, den varade en dag, sedan var tennisbanan upptagen och det rann ut i sanden.
Denna månaden präglades av yatzyspelande, har aldrig förr spelat så mycket i hela mitt liv. Hängde på snusktanternas café och fikade mig rund.
Fiskade lite till och shottade en grön sliskig likör som var ack så god! (Noteras bör att vi inte kombinerade shottandet med båtåkandet).
Var på countryfestivalen för 10onde (?) året i rad, helt nykter som chaufför, det var inte vad det än gång varit, men ändå väldigt roligt!
Tapetserade om i köket och ådrog mig massa skador på mina fötter av olika anledningar.
Fiskade ännu mer, var på kräftskiva och började slutligen skolan den 29onde.

 

_______________________________________________________________________


SEPTEMBER
Började skolan med en nollning där jag endast deltog i sopptorsdag med 80-talstema tillsammans med mina nya klasskompisar. Fick 501 unika besökare på bloggen!
Började med vanan att åka bussen 05.50 på morgonen och komma hem 18.45 om kvällen.
Examinerade i lagstiftning, etik och filosofi samt hade metodövning då vi fick mata varandra med mindre smaklig mat.
Hade en hemtenta som jag fick komplettering på, var förbannad på omvärlden för den orättvisa rättningen, men det löste sig och nu är den ur världen.
Var lycklig över min nya röda jacka.

 

_______________________________________________________________________


OKTOBER
Vigde mitt liv åt Anatomi och fysiologi. Pluggade dygnet runt..i allafall i huvudet. Denna månad pratades det inte ont i fingrarna, det pratades fraktur på falangerna.
Vart trött på mina snusk-milier på ögonlocken så dom fick ge vika för nålen som jag mördade dem med.
Som ni ser hände inte mycket mer än plugg denna månad.

 

_______________________________________________________________________


NOVEMBER
Pluggade som en dåre även denna saliga månad. Drack julmust alldeles för tidigt vilket resulterade i massa olyckor. Var fortfarande arg på världen över kompletteringen på tentan jag gjorde i september.
Klarade dock anatomitentan, som jag pluggat som en dåre till, kände mig supersmart och svävade på rosa moln.
For till Sundsvall för att handla, men kom knappt hem med något.
Det var även denna månad jag bakade lussekatter utan sötdegsjäst, dom smakade inte som dom ska alltså!
Erhöll en ej så välkommen urinvägsinfektion som inte ville ge sig.
Hela november månad genomsyrades av en ilska och ett fruktansvärt hat mot länstrafiken, var det inte det ena som var det minsann det andra.

 

_______________________________________________________________________


DECEMBER
Tog första sprutan vaccin mot hepatit b (tbc-sprutan minns jag tyvärr inte vilken månad jag tog).
Plockade fram gamla lagg och åkte i spåret både en och fyra gånger. Firade jul hemma på Thunellvägen, lekte i snön, hängde på skalet på juldagen. Fick besök av stormen Dagmar.
Nyårsafton spenderades uppe i Mullbergsstugan med en hel drös folk, på kvällen blev det middag hos Kribba, som tyvärr slutade helt fel och därför valde jag att spendera tolvslaget hemma hos mamma och pappa.

 

Tack för det gångna året och god fortsättning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se