Bucketlist funderingar.

Har under flera år filat på en bucketlist i omgångar, ni vet en sån där lista med 100 saker man ska hinna med innan man lämnar jordelivet. Jag har än så länge bara kommit upp i 29 saker då jag gärna vill fundera igenom och verkligen mena det jag skriver att jag vill göra.
Har googlat runt lite på andras listor för att söka inspiration och läser saker som "bli tagen för rattfylla", "sno en märkesväska", "supa mig redlöst full", "bli gripen av polisen"..och så håller det på. Är det verkligen saker som personer drömmer om att få göra? Bli tagen av polisen och få en prick i registret? För vem är det kul? För en själv eller går det ut på att med stolthet kunna berätta det för sina kompisar som tycker att man är asfräck?  Jag förstår verkligen inte.
 
Dessutom ser man även att hur många som helst har exakt samma lista, hur kul är det då? Att ha samma drömmar i livet som alla andra, att bara knycka listan för att det är just en sådan lista?! Folk får väl göra som dom vill men det känns som att meningen med en sådan lista är att man även ska kunna/vilja genomföra sakerna som står på den.
På en lista läste jag till exempel att personen ville krypa in i sin egen stjärt och försvinna, ja det är ju hemskt troligt, ganska rolig punkt, men eventuellt en smula otrolig.
 
Jag känner mig väldigt diskussionsför idag, jag vet dock inte om jag känner för att diskutera saker och ting med andra, utan mest med mig själv och mina tretton andra personligheter.
 
Tack för ordet.
 
Omotiverad bild på mig under ett åskoväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se