Plugg och tvätt.

Senast nio skulle jag börja plugga idag. Nollnio nollett satt jag vid köksbordet med ett smörgåsbord av böcker uppdukade framför mig. Insåg att det kunde bli rätt kul ändå. Att återuppliva den faktan som legat vilande i tre veckor. Det var behövligt. Minns inte mycket.
Målade och skrev om vartannat och fick slutligen till en näve med papper som nu sitter omsorgsfulls uppklistrade på såväl skåpluckor som på dörrar och toalettartiklar. Ska det vara så ska det.
 
Tillverkade även ett schema i morse över hur dagarna fram till tentan ska se ut, vilka områden jag ska ägna mig åt varje dag. Det känns superbra. Härligt att få lite struktur istället för att bara försöka trycka in allting i hjärnan samtidigt - slutar aldrig väl som synes!
 
Har hunnit med att stoppa lite tvätt i maskinen också. Insåg även att tvättkorgen med rena kläder var överfull och att tvättberget nådde långt över vad som är stadigt. Dock var det ju som sagt rena kläder så jag tog mig i kragen och vek ihop allting och lade på sina platser i garderob och lådor.
 
Nej nu ska jag återgå till böckerna. Åtta timmars plugg idag än så länge, det känns bra. Så bra att jag glömde bort att äta både frukost och lunch, endast en kaffekopp som har räckt hela dagen, uppvärmd fyra gånger. haha. äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se