Julfest, käck och ischoklad.

Efter påtryckningar av min kära mor ska jag nu lite kort berätta om Acb´s julfest,
Vaknade vid ca 11 och hade bestämt med Sophie att vi skulle börja förfesta klockan 14.00,
så det var att klä på sej paltorna bredvid sängen och åka.
En något berusad Peter skrev och sa att han nog inte vågade köra själv,
så det bar iväg till Myrviken att hämta honom.
Vägen in gick ut på att prata om Peters mycket intressanta tjockstrumpor, som var gjord av hundhår,
som var vattentäta och varma som tusan samt att lyssna på Lasse Stefans, för att komma i rätt stämning inför kvällens uppträdande av Thorleifs.
Väl inne i stan var det att åka till Emelie och hämta skor, till Kristina och Emma och lämna en dator,
Coop för lite groggvirke, Bolaget för alkoholen och Donken för en cheesburgare.
Anlände till Sophie en timme försent, men som man säger, "Fint folk kommer alltid sent".
Ställde oss i ordning och började drickandet, Sophie och Ida lockade mitt hår och Sophie den klussen tog tag uppe på locktången där det är varmt och fick sej ett blåsa.
Vid 17.40 bar det iväg till Folkets hus för halva gänget, andra hälften fick vänta på nästa taxi, som förövrigt kom 10 minuter för sent.
När vi kom fram var det mest folk från Norra, inte så många man kände med andra ord, men snart droppade det in folk från Södern och vi gick omkring och minglade och drack lite glögg tills dess det var insläpp till borden.

4 långbord med ungefär 70 platser vid varje skulle jag tippa, ungefär folk i hela rummet och jag vandrade i min fina gråa klänning mellan borden, då Robert kom bakom mej, tog tag i min klänning och drog den rakt upp,
jaha, då har hela Acb sett halva min kropp naken.. "Vad fan håller du på med?" frågade jag Robert argt.. och till svar fick jag: "Du är fan dum i huvudet du!"..jaha, nu var det alltså jag som var dum i huvudet?!
Jaja, Robert mindes ingenting dagen efter, men han bad om ursäkt iaf.
 
Maten smakade underbart, och man ångrar såhär i efterhand att man inte åt mer faktiskt, men snart är det jul, då hoppas jag på alla dessa läckerheter igen :D.

Iaf så fortskred kvällen och Anders som jag hade hamnat bredvid hade kvällen till ära med sej sin nya flickvän,
under middagen böjde han sej fram till henne och sa: "Ska vi gå ut och hångla? Och när vi kommer hem, ska vi knulla då?"..han trodde tydligen att ingen hörde honom, dock hörde i princip alla som satt runt honom, det skrattade vi gott åt och jag tror att bruden skämdes en aning..men vem skulle inte göra det?!.

Var mest nere på Discot resten av kvällen och drack drinkar, blev bjuden på drinkar av Harre, han är bra snäll han!
Jag och Sophie dansade "Indiandansen" och det bästa av allt var ju att se Jan-Ola dansa, jag tror jag stod och gapade en kvart där när jag såg att han stod och shakade på dansgolvet. Hemgång klockan tolv ca, då hade somliga av oss festdeltagare fått nog och ville hem, och jag kände att det är bäst att sluta medans man ligger på topp. Bilder kommer på bilddagboken så fort jag har fått tillbaka mitt minneskort.

Och nu till något annat..

Ida och jag har bakat knäck och Ischoklad ikväll, vi har varit riktigt ambitiösa..duktiga vi!

O V E R     A N D     O U T



Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Tack för denna information! Kul! Ja inte meed klänningen förstås!
Pappa och jag åker till Sundsvall idag på Wallmans med Grips men imorgon är vi hemma igen!

2007-12-07 @ 10:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se