Fäviken

En alldeles alldeles underbar helg är förbi,
och den fördrevs i Fäviken.
Kom till Järpen och åt pizza med Johan, Soppsan, Jimmy, Micke och Matte,
sedan bar det iväg till Fäviken.
Parkerade husvagnen och satte efter många om och men upp förtältet,
då det kom en liten man och sa att vi var tvungen att vända husvagnen,
gaaah, sagt och gjort, förtältet plockades ner och husvagnen vändes.
Förtältet sattes senare upp igen, mycket fint vart det!
Och tur säger jag bara att vi hade förtält, för regnet pissade ner utanför.

Anna och Daniel kom och vi drack öl så det stod härligan till,
Camilla kom också och hon hade i sin fylla slarvat bort plånboken,
(det gjorde hon förövrigt förra året åxå..).
Efter lite öldrickning och chips- samt salta pinnarförtärning begav vi oss in på området,
där var det livat med massa folk och "Hellre än bra" som spelade,
jag och Sophie dansade tillochmed uppe på scenen,
mycket mycket roligt!
När vi skulle gå hem skulle vi äta hamburgare,
som dock var slut så vi fick nöja oss med några töra ost- och skinkmackor,
men ack, hamburgaren var inte slut och vi klagade över dom töra mackorna
så tillslut fick vi våra efterlängtade hamburgare som iofs var ganska degiga.
Hem till sängen begav vi oss iaf, Jag, Johan, Sophie och Camilla i den ena och Daniel och Anna i den andra.

På morgonen var det Proviva som gällde,
sittningarna på dom riktigt äckliga toaletterna och whiskeyfrukost..(som förövrigt inte blev förän fram på dagen).
Åkte till Järpen och handlade lite och sen kom Freddan.
Började sedan grilla och åt det mycket goda köttet under mycket skratt och öldrickande.
På kvällen bar det av till den andra campingen där vi förfestade med diverse Oviks-, Hara-, BJÄRME-, Kövra-, Orrviksfolk..m.m..mycket mycket trevligt!
Begav oss in på området och rockade som fan till "Ständut blakk",
Sedan fick jag och Sophie den briljanta idén att om vi går in i öltältet nu när alla är ute och tittar på "ständut" så är det ju typ inte en själ där inne..men ack så vi bedrog oss, där inne var det proppfullt vid alla bord,
bland annat våran älskade cowboy Bengt, hans hatt fick många turer på våra huvuden under kvällen..
Drack öl och hade det skitkul när vi sjöng till alla låtar som "Hellre än bra" spelade där inne.

Efteråt vandrade vi till andra camingen på efterfest,
dock avvek Anna tillbaka till husvagnen och Johan och Freddan var spårlöst borta.
Men vi 2 tappra kämpar (jag och Sophie), gick med Robin bort och drack öl,
där mycket öl gick till spillo pga detta jäkla "slående" på varandras ölflaskor.
Träffade även nu massa trevligt folk och jag fick (eller, jag gav mej själv..) utmärkelsen D.F.T.N..
(Date for the night), jag dejtade närmligen Robin Edfalk eftersom Johan hade bestämt sej för att han skulle vara homosexuell..
Sophie blev trött och vi avvek hemåt då vi träffade Johan och Matte,
med dom gick vi och hade diverse konstigt för oss,
Sophie avvek på vägen och jag gick ner till deras tält på "efterfest", som visade sej vara en 4-mannafest, som egentligen inte var någon fest.
Jag gick ganska snabbt hem och gick och la mej.

Morgonen efter blev det hemgång och visst åker vi tillbaka nästa år flickor och pojkar?!!

Detta blev en (nästan), total redogörelse av helgen, har säkert glömt en massa,
lägger upp kort när jag har tillgång till det..

H E J D Å

Kommentarer
Postat av: Soppsan.

Hahaha! Den lille mannen ja, den lille mannen :D

2007-08-01 @ 14:37:16
Postat av: camela

höhö, klart de!

2007-08-05 @ 17:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se