Helgens tokigheter.


image2
Gick mer än motvilligt upp i Lördags morse kl. 05.15 då det var dags att jobba,
Soppsan ringde och sa att Ida var helt omöjlig att få liv i..så vad gör man inte?!
Traskade till grannarna och ringde till Ida för att få henne att vakna,
å då svarade hon, pigg (?) och glad :D

Bagav oss till Acb,
mycket rolig dag,
en av dom roligaste dagarna jag har spenderat på Acb faktiskt,
gosh om Ida bytte skift,
det skulle bli tokkul varje dag!
Stod mest vid Sigge och skrattade gärnet åt alla roliga kommentarer mina små vänner hade,
"Kooola, geleeehallon" haha..vilka brudar!
Skulle leka kurragömma åxå,
men Soppsan var så seg så det var inge kul!
Funderade på om vi skulle plasta in Janne åxå,
men han ville inte det :(

Fot iaf hem och packade,
begav oss sen till Rätan och satt hos Ida och pratade lite,
sen kom Krillo som snällt skjudsade oss till Turingen där vindrickandet och matlagningen började,
eller ja, jag själv satt mest och klunkade vin.
Kirrade frillan och fjeset sen kom Micke Sundberg och skjudsade oss på förfest i Handjön,
tala om trevlig förfest, gitarrspel och allsång,
mer av det tycker jag!
Klämmde sedan in oss säkert 10 personer i en liten skruttbil,
jag, Soppsan och Mattsson tog skuffen,
vilket blev väldigt trångt, men ack så trivsamt,
skrålade till låtar som Jämtlandssången, Teddybjörnen Fredriksson, Av längtan till dig, Återigen gryr dagen mfl.
Synd att det bara var några mil..

Väl framme på wärdshuset blev man lagomt chockad,
åååh så mycket folk, åååh så underbart fint det var därinne.
Bandet som spelade var väl kanske inte dom bästa,
men dom höll tempot uppe grabbarna!
Dansade faktiskt tillochmed.
Kvällen förevigades fler än en gång då vår Italienske vän Lort-Lars var framme med Kameran,
korten hoppas jag finns att se på internet inom snar framtid.

När kvällen började lida mot sitt slut var efterfest fixad,
men jag tog mitt förnuft till fånga och gick dom tappra metrarna hem till sängen,
(blev dock erbjuden skjuds av 2 stycken, men va fan).

4 timmar senare öppnades dörren till mitt rum och in kom Erika,
då var det dags att gå upp.
Drog upp till Skalet och träffade efter många om och men Lennart,
fick 3 stycken 4 bäddslägenheter,
det gick som smort!
Fick sedan 3 sörgårdar,
även det gick som en dans med detta trevliga sällskap som Micke.
Gosh vad jag garvade när han svor över alla turister.

For hem vid tre nångång och åkte till Handsjön för att hämta lite ved med Micke,
sedan till Östgärde för att insupa lite kaffe med tanterna och farbröderna,
mycket trevligt!
Hem, åt mat, sedan bar det av till Svensta,
gick in och lyssnade på lite musik och däckade i sängen.

Har suttit ute på Svenstavik idag med folket och "glassade" i solen som Sture uttryckte det.
Ska snart hem till The Svemarks för att laga mat,
sedan har tydligen Idde kokat ihop att vi ska sitta å disskutera vår framtid och proppa i oss onyttigheter..inte mej emot!

Jaja, helgen var trots allt väldigt rolig!

Å tillslut:

Sophie och Ida, vad skulle jag göra utan er?! Ni är min andra halva!
Älskar er flickor!




Kommentarer
Postat av: Soppsan

Åh bajby! Du är bara för gou du ;)

2007-03-26 @ 18:12:51
Postat av: Erika

Tack för att jag är omtyckt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se