Större än Ljungskile.

Torsdag - Vaknade inte denna morgon, för vaken var jag redan. Åkte i princip direkt från jobbet in till Frösö flygplats och fick beställa biljetter på deras fina dator. Jaha, biljettpriset för 2 biljetter till Göteborg blev 1850:-, kruxet var nu bara att på mitt kort befann sej exakt 1802:-, nu vart det problem. Men som det oftast gör så löste sej allt och Dannes pappa lånade ut lite stålar. Klockan 09.50 ungefär lyfte planet och vi hade en 50 minuters lång / kort resa framför oss till vår vackra huvudstad. Planet vart dock försenat och de som skulle vidare till Göteborg, som vi skulle, blev ombokade till ett senare plan. Ganska bra, då hinner man andas lite när man kommer dit utan att behöva springa till nästa plan på en gång, trodde vi iaf. När vi gick och spatserade som bäst hördes det en röst i högstalarna: "Daniel Berglund, var vänlig kontakta gate 32", det var bara att vända om och vi fick åka med det första planet iaf. Väl nere i Göteborg träffade vi Micke (Dannes bror), dock återsåg vi inte våra väskor, spårlöst borta, eller spårlöst och spårlöst, dom var på ett annat plan (det planet som vi blev ombokade till). Efter att ha varit vaken i 20 timmar skulle det bli ypperligt skönt att sova en skvätt, men så blev icke fallet, istället blev det en liten sightseeingtur runt i Göteborgs förorter, som Partille, Hisingen, Lindome mfl. Fick även se mufflonfår och dovhjort. Efter att ha nickat till ett X-antal gången i bilen så vart det hemfärd, till middag vart det Japanesmat, som tog sin form i Sushi..mm så gött! Efter det vart det mest häng och lite kaffedrickning sedan vart det en välbehövlig vila efter vaket tillstånd i över 30 timmar. 

Fredag - Fredagen bedrevs mest på Göteborgs gator, vi härjade runt och tittade i affärer, samt drack massa kaffe (som vanligt). Var i Nordstan som är Nordeuropas största galleria och kikade, det var mycket roligt, mycket affärer så man blev helt yr i huvudet och kom nästan inte hem med mer än vad man hade tagit med sej ut. Denna dag var det Thailands matkultur som skulle få sej ett smakprov, även det var riktigt gott. Sedan vart det filmtittning för hela slanten, en film som hette "Bretch", inte riktigt min kategori av film, men den var faktiskt ganska bra. Drack lite kaffe och sov sedan som ett litet barn.


Lördag - Vaknade vid ca. 09.00 och åkte ut till en skjutbana ca. 30 minuter utanför Göteborg, där vi drack kaffe, åt kanelbullar och (jag) tittade på när Danne och Micke sköt med Mickes Sako - Trg, det var ganska fränt, det lär högt iaf. Tror dom mätte upp att kulan gick ungefär 827 meter i sekunden, dåligt fränt! Danne och jag kom överens om att jag nog inte skulle kunna springa ikapp den kulan om jag så fick 149,5 meters försprång på en 150 meters bana. Hemfärd igen och vi stannade nere på stan för att utforska vad som fanns kvar av Göteborgs affärer. Vid ca 16.30 tog vi Spårvagn hem för att byta lite kläder sen vart det ner till den nya bion - Bergakungen. Bestämde oss för att se filmen "Heartbreak kid" och gick sedan på Scandic mittemot och drack en öl tills filmen började..skrattade som tusan åt filmen (åven fast det kanske inte syntes Danne), skrattade dock mindre när jag insåg att både Chipsen och drickan var förtärda när jag var som mest sugen på dom. Filmen slut och åter till Scandic för en liten pilsner till (fast mest tror jag det var för att vi var så jävla pissnödiga och det var milslång kö till toaletten på bion), sedan kom även Micke och vi drack öl och Jäger. Bestämde oss senare för att gå vidare, jag föreslog att vi skulle gå på stadens porrklubb, men det var visst inget vidare förslag enligt dom andra deltagarna, så det fick bli en liten pub som hette "The Rose and Crown", där vi möttes av en överspacklad blondin, och jag är nästan säker på att hon hade silikon i både bröst och läppar, hon var ju trevlig iaf. Sen vart det drinkar och öl med råge och barmannen var en riktigt go, gla och käck Göteborgare som pratade Engelska lite ibland och troligen kom från något annat land att döma av hans utseende. Vid ett tyckte grabbarna att vi skulle runda av, då tyckte jag att vi skulle stanna kvar, men jag tackar nog min lyckliga stjärna att vi gick hem iaf, för väl hemma skulle vi dricka kaffe..latte med vanilj eller vad det var, men Ellinor tog hem segern i fullast vinner och däckade på madrassen. För att sen gå på toaletten och sätta mej på toalettlocket, vet inte riktigt vad jag sysslade med, men jag tror jag sa till Danne att jag väntade på mitt uppvaknande (?).

Söndag - Vaknade vid ca. ett och gjorde inte så mycket, busade lite med Liza (som vi förövrigt gjorde alla dagarna) och låg mest i horisontellt läge. Bestämde oss för att ta en tur till universeum, gick dit och såg både papegojor, spindlar, ormar, hajar och massa andra fiskar, blev dock lite besviken över att jag inte fick se aphjärnorna, dom hade gått och lagt sej klockan fem. Prövade sen massa teknikgrejer, prata med varandra i paraboler, stå på ett ben framför ett gungande draperi, bygga en lastbil och så. Spatserade sedan vidare till Liseberg, det var julmarknad där och såå mysigt. Massa folk, många lampor och massor av olika dofter. Danne utmanade mej i Air-hockey, vilket han gick som stolt segrare ur, dock med endast 1 poängs ledning över mej. Åkte upp i Lisebergs tornet (110 meter öh), ganska fränt att se hela Göteborg uppe från luften. Bredvid oss i den där snurrgrejen satt en familj med ett litet barn som när vi var högst uppe utbrast: "Det här är ju mycket större än Ljungskile", okej, jag vet inte hur stort Ljungskile är, men det låter inte så stort..roligt lät det iaf. Åkte ner och gick runt och kikade lite mer, hörde Pavarottis ljuva stämma och tog massa bilder. Vid det här laget hade vi hamnat mitt utanför spökhuset, så medans Danne tjatade om Pavarotti tjatade jag om spökhuset, gick in och möttes av en argsint mycket spökliknande dam som nästan skrek: "Du har händerna på hennes axlar, släpp inte för då kommer ni inte ut härifrån, rör ingenting, vi har precis julpyntat", jag tyckte det var läskigt redan då, och läskigare blebv det ju längre in vi kom, tomtar, stjärngossar, lucior och diverse andra äckliga "spöken", och det såg inte ut som dom kom direkt från luciatåget om man säger så. Köpte "Fish and chips" och gick hem igen, Coop och kaviar blev ett trevligt slut på denna dag.

Måndag - Uppstigning kvart i sju och efter tur med bil och flygbuss befann vi oss på Landvetter, åkte till Stockholm och spelade kort under flygresan. Hem till snöiga Östersund igen och börja jobba.

Det var min helg det, hoppas ni orkade läsa!

H E J D Å


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se