"Du kan vara lyxhora"

Vaknade i morse av att telefonen ringde och i luren hördes en röst: "Hej, det är Åsa från Acb´s väckningscentral (eller var det service?)". Var lite ställd där, vem fan är det jag pratar med tänkte jag i någon sekund. Men det var klart att det var Soppsan, det var ju hennes namn på displayen, men på morgonen är man inte riktigt bright i huvudet. Iaf så hade jag försovit mej, 6 minuter över 6 var klockan. Ganska precis, sa till mamma igår att jag kunde räkna på en hand hur många gånger jag försovit mej sen jag började på Acb, åsså gör man det dagen efter, ännu ett poäng till dej Ellinor, du leder snart i dumhet.

Hade iaf en välbehövlig diskussion med arbetsledar-Lennart idag om massa oklarheter samt upprördheter som uppkommit. Vad gäller oklarheterna så hade han inget svar på det, vad gäller upprördheterna så hade jag alldeles rätt i det jag sa och de andra 2 arbetsledarna hade ingen anledning som helst att säga sådär. Nåväl så gick det ju bra tillslut även fast jag egentligen inte fick svaret som jag trodde jag skulle få, men det är klart att det inte finns något svar egentligen, det är ju en hur konstig bestämmelse som helst. Kanske ska förklara för er som inte vet om det. När man varit sjuk vid mer än 6 tillfällen på ett år så måste man ha sjukintyg från första dagen, ska man då som t.ex. magsjuk gå till läkaren och be om ett intyg på att man är sjuk? Doktorn lär ju döda en på momangen om man ens entrar dörrarna till sjukhuset med dylika virus i kroppen. Samt om man är tjej och har mensvärk, ska jag då behöva söka upp läkare för att få intyg på att jag är av det kvinnliga könet?! Det är ju inte helt rätt resonemang egentligen. Dock förstår jag dom på ett vis ändå, klart dom måste ha regler, annars kan ju alla vara hemma lite nu och då, men jag förstår inte riktigt hur man ska agera om det uppkommer ett magsjuke- eller mensvärkstillfälle.
Nåja, det var skönt att ha fått fram en diskussion iaf, så arbetsledarna också vet hur det ligger till, för dom verkar liksom inte ta tag i uppenbara problem förän någon klagar. Sen så för att framföra lite mer klagerier, vad i helvete är det för regering vi har som vill införa 2 karensdagar? Blir man sjuk och det är två karensdagar kanske man känner att man inte har råd att vara hemma utan betalt i 2 dagar, så då går man sjuk och dann på jobbet ändå, hur bra är det då? Tänk om för fan!

För att slutföra dagens blogg så åkte jag hem till Rätan för att sedan styra kosan in mot Östersund, handlade lite på Willys och träffade mamma. Det är alltid lika kul att träffa henne, för när man gör det så blir hon alltid jätteglad, och det är jätteroligt tycker jag :).

Nu är det snart dags för sängen, känner att det är dags efter en vecka med alldeles för lite sömn! I morgon blir det pub-afton och nästa helg, då smäller det cowboys!

G O D N A T T ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se