Hårfärg och dunka dunka.

Kvällen har fördrivits på Ängesvägen som vanligt,
men på 11A den här gången.
Ida ringde och frågade om jag ville följa på Ica,
vilket jag ville, köpte hårfärg och färgade varandras hår,
även Danne fick lite mörkt i sitt blonda babyrufs.
Beslöt oss sedan att titta på "Wallander - Hemligheten" (tror jag det var),
men vi bytte sedan snabbt till "We were Marshall",
den verkade bra utifrån vad Ida berättade,
synd bara att annat prat tog över så man missade filmen,
men det var ett tämligen intressant samtal vi hade så jag klagar inte.
Iaf så färgades Idas hår i någon mörkbrun färg och jag färgades rödbrun aktig,
lovar att ingen kommer se någon skillnad, även om jag faktiskt nu gör det,
efter en närmare titt i spegeln.
Snodde med mej mitt "spökdiplom" hem från Ida också,
där det stolt står att jag överlevt en natt i Borgvattnets gamla prästgård.
Fick en lustig tanke när jag var på toaletten nyss att jag skulle sova där tills jag hade en lagom bunt med diplom,
fråga mej inte varför jag kom på det.

Förresten så börjar jag att bli brydd över min kära vän Ida,
är hon sjuk? Har hon feber?
Häromdagen när jag gick till henne sa jag lite klämkäckt: "Å du har redan packat väskorna förstås?!"
(Hon åker till Malmö i morgon förmiddag),
Men svaret blev nej,
och inte heller idag, inte ens ett dygn innan hon ska åka har hon packat,
okej att Ida är tidsoptimist, som vi alla vet, men hon brukar faktiskt packa i god tid,
nästan för god tid kanske.
Sedan skulle jag ta ut några glas ur hennes köksskåp och döm av min förvåning så stod inte alla tallrikar i den ordning som jag trodde (varannan grön, varannan vit), nä, dom stod lite lagom huller om buller.
Jag tror att männen i dom vita rockarna även är ute efter denna lilla dam.
Vad ska det då bli av mej?!

Jag tror det är få som skriver så många inlägg per dag som jag gör (allafall sen internet kom till lägenhet 1 på Ängesvägen 11b),
antingen måste jag ha jävligt tråkigt, eller så har jag bara mycket att berätta?!
Men jag hoppas iaf att jag kan glädja någon med mina rader även fast jag vet att mycket av det jag skriver egentligen bara är en påse dynga.

Ligger iaf i sängen nu och författar ihop ett bättre blogginlägg för er trogna läsare att studera.
Ibland önskar man fan att man vet vilka det är som läser ens inlägg,
förra inlägget var det ungefär 60 stycken som hade läst, vilka är ni alla?
Jag vet ju vilka mina alltid så trogna läsare är, men jag tänkte att om ni som läser skriver en kommentar och berättar vem ni är så vore jag tacksam. Alltid kul att veta vem som tar del av ens vardag,
och har du en egen blogg så får du gärna skriva adressen, kan vara kul att läsa den också (om jag inte redan gör det).

Nää, nu är det dags för lite kvalitetstid med kudden!

S O V     G O T T     O C H    D R Ö M     S Ö T T ! !

Kommentarer
Postat av: Britt-Louise i Rätan

Det är alltid roligt att läsa om andras dagar så även din ibland kan man få reda på saker som man inte skulle fått annars! Vad ska Ida göra i Malmö förresten?
Puss!

2007-10-24 @ 08:34:40
Postat av: Storasyster

Du förstår väl att din älskade storasyster läser din blogg, annars vore det väl skamligt!

Postat av: Felicia

Ja läser din blogg med stort intresse!! :)

2007-10-24 @ 21:24:25
URL: http://filisia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se