Absolute Sixties.

I helgen var det dags för det stundande kalaset i backorva, eller nä, men i Rätan iaf. Klädde mig tidsenligt i mammas gamla kjol och tröja, Emelie kirrade frillan och twiggys. Väl på Norsgården blev man emottagen med en välkomstdrink, Cola och Renat i en plastmugg. Efter några för häftiga armgester av Berglund befann sig inte groggen längre i glasen utan på min tröja. Hem och byta om till linne och kavaj istället.

Maten bestod av mosbricka, mycket gott! Till efterrätt var det kaffe och Negerbollar, Gudrun skulle förklara hur det hade gått till när dom skulle köpa Negerbollarna och hon använde såklart ordet "Negerboll", tror dock att hon blev lite nervös eftersom det faktiskt satt en riktig blå-neger nedanför scenen, och han såg då rakt inte road ut av historien.

Borden plockades bort och dansen kunde börja, blev lite besviken på att dom spelade så få låtar man kände till, inte en enda tror jag. Men ändock blev det dans både med Nisse och Daniel. Drack öl och cider och mös omkring bland folket, trist var att det var så få som faktiskt var utklädda, men men, hon på scenen var ju snygg iaf, hennes moves med höfterna var to die for. haha.

Festen närmade sig sitt slut och det var till att knalla hem i natten utan gatlysen, men det gick det också.

Det var i det stora hela en mycket trevlig kväll med massa trevliga människor.

Här kommer några bilder..

 Berglund och jag

 Min vackra Emelie

 Min snygga mamma, ser dock en aning förbannad ut på kortet

 Damen på scenen och lite folk

 Berglund och jag igen

 Mamma och Emelie (lite dålig bildkvalité)

 Berglund och mamma

 Jag och Berglund har tagit på oss mammas käcka vantar

 Avslutningsvis tar vi bilden på mig i dessa underbara glasögon


Kommentarer
Postat av: Felicia

Åhh vilka fina bilder! Riktiga pumor :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se