Helg.

Jahapp, då var det helg igen,
nu låter jag som en gamling som tycker att veckorna går jääättefort och att det är helg hela tiden.
Men så äro icke fallet, jag gillar helg, jag funderar på att bli någon slags VD för Sverige och bestämma att alla helger ska förvandlas till arbetsdagar och alla veckodagar ska vara helgdagar. Hur låter det? Att man arbetar bara 2 dagar i veckan, för samma lön då förstås.

Natten gick sannerligen i huvudvärkens tecken, men det gick faktiskt ganska bra ändå.
Danne mannen kom med tabletter så det vart lite bättre.

För att berätta om gårdagen när vi skulle på jobbet så var det lite otursamt.
Sophie ringde vid ca 20.55 och frågade om jag kunde bege mej upp till henne till fots för hennes bil hade urladdat batteri. Sagt och gjort, jag tog Emelie och vandrade upp.
Camilla kom och vi knuffade ut bilen från dess parkering.
Efter en stund kom Aron och Lis med startkablar och satyget gick igång.
Dock hann vi inte längre än till rödljusen vid Parkskolan (?) innan bilen dog igen,
Aron fick än en gång komma med startkablar och denna gång tog vi oss ända till Svensta.
När vi sedan slutade i morse hade Sophie samma problem, bilen var helt död.
Räddaren i nöden Alf hade startkablar och det kopplades ihop och trixades,
bilen gick igång, men efter ett tag var den helt död igen.
Samma visa igen, koppla ihop bilarna och efter ett lyckat försök drog Sophie iväg mot staden och jag begav mej hemåt.
En stund senare ringer Sophie och säger att hon står på vägen mellan Hackås och Fåker med en död bil,
Danne som var nyvaken hoppade glatt upp ur sängen (en ganska stor överdrift) och vi drog upp till Bingsta för att där packa in massa nödvändigheter, startkablar, batterimätare, nytt batteri och en hel verktygslåda.
Efter många om och men och för korta kablar satt det nya batteriet på plats och Sophie kunde åka hem.
Hon ringde iaf inget mer så jag antar att hon tog sej hem.

Jaja, det var det i detalj iaf.

Sitter och har sms-konferens med Erika ang. en kryssning.
Hoppas vi hittar någon trevlig.

Nu ska jag gå på Ica och inhandla lite proviant inför filmkvällen med Semlan.

/ Ellinor - träningsvärk så in i efter Boda Borg igår.

Kommentarer
Postat av: Sophie.

I normala fall hade du inte fått kalla pärlan för satyg, men idag, bara idag, får du det! Tack än en gång!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se