Hur man får vattnet att rinna ur fortare ur handfatet.

Kom hem i morse och blev ganska irriterad på att vattnet rann ur så sakta ur handfatet,
händig som man är började jag att fippla med vattenlåset.
Tyvärr tyckte nog Herr. mycket-händigare-än-jag att det var hans uppgift.

Här följer lite bilder på hur man bär sig åt..

 Först skruvar man av vattenlåset.

 När det är borta kan man känna lite med fingrarna om det är något som sitter fast uppe i rören (det är vansinnigt äckligt).

 Sen kan man skölja ur vattenlåset så att det blir rent från all skit.

 Spola gärna lite vatten så att det är rent och man ser att det rinner bra.

 Ha gärna en hink under, annars är det risk för att det blir väldigt blött.

 Här var det nog ingen som hade rengjort på länge vill jag misstänka. Hittade massa skumma tandpetare och örhängen, som så rakt inte jag äger.

 När man är klar så kan det se ut på detta viset, inte det fräschaste, men det blir fint i avloppsrören iaf.

Mycket bra att göra om vattnet rinner sakta!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det där kan lätt kategorisera sig bland det äckligaste man kan göra i hemmet :/ BLÄ!
Minns då pappa lärde mig hur man gjorde . . . inte det mysigaste inte och då var det hemma i Rätan = bara vår "skit", yak!

Puss

Postat av: Emelie

Men huvvaligen va nasty!
Vad spolar du egentligen ner i handfatet Elle? ;)
Puss

2008-04-15 @ 23:34:14
Postat av: Mamma Di

Så gör jag oxå ibland och man blir så glad när det är gjort och Du kanske ska tipsa Bergsbostäder om att man kan titta där om dom har städat när man flyttar ur lägenheten likaså uppe på skåpet som Du sa!
Puss

2008-04-16 @ 08:43:58
URL: http://elliiicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se