Jaha??

Folk pratar om att det är så mycket i systemen som ändras just när dom kommer upp till en ålder. Folk säger: "När jag fyllde 18 fick man inte längre röka på krogen" eller "Säkert så kommer åldern på systembolaget ändras tills jag fyller 20".

Men hey, vad fan har hänt med skolan? Emelie berättade just att dom har införskaffat ett nytt lov, ett sista-april-första-maj-vecko-lov kan man säga. Det fanns då inte med på min tid. Själv tycker jag att dom ska låsa in ungjärparna tills dom har lärt sig sina läxor, som dom gjorde på min tid!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag vet, helt crazy, det heter tydligen "vårlov" töntigt namn. Annat var det på vår tid, då fick man slita, julafton som midsommar... inga lediga stunder någon gång! Skulle det inte tjärnas smör så skulle kuan mjölkes!

2008-04-21 @ 18:45:21
Postat av: Erika

det var jag som kommenterade;)

2008-04-21 @ 18:45:45
Postat av: Ida

Som jag fattat det så är det för att dom är lediga sista april sen är ju första maj en röd dag och fredag (andra maj) blir alltså en klämdag...som jag fattat det som sagt ;p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se