ice bitte.



Ja det var så sant, idag vart det tidig uppgång, tidigare än vanligt i allafall. Det skulle bakas (allt ska bakas inget skall lagas!) ischoklad. Så efter att både choklad, formar och cockosfett var inhandlat var det bara att sätta igång. Som alla kanske vet så kan jag inte äta glass utan att bli kladdig runt munnen, jag kan heller inte baka något utan att kladda ner halva inredningen. Så med hälften av chokladen utanför var vi klara, ungefär 120 stycken små jäklar fick vi till. Vi använde oss även utav "After Dinner" Apelsin och Mint som vi tillsatte i en del så det skulle bli lite smak på kalaset, nu fattas bara att jag ska tillverka dom små lådorna dom ska ligga i för att De små godsakerna ska få den rätta touchen. Jajjemän, sånt är viktigt.

Om dagens jobb har jag egentligen inte så mycket att skriva, som vanligt blev det massa snuskprat med Per, det har numer blivit en rutin. Beundraren har hållt sig på avstånd efter vissa onda blickar från mig, så jag har fortfarande öronen i behåll. Hasse har inte jävlats lika mycket som vanligt och vi har haft två ställ - summan av det är alltså att det har varit en annorlunda dag på de flesta vis.

Sitter nu här, redo att entra sänghalmen, och dricker citronvatten, det är ganska låg mysfaktor på det måste jag säga, men ändock så är jag inte alltför bitter.

Morgondagen hoppas jag på att det även då blir uppgång i skaplig tid, syster ska till sin förbannade tisdagsskola så det blir att fördriva förmiddagen med andra göromål än att hänga där. Kanske ett besök hos farmor?, laga byxor?, tvätta kläder?..listan kan göras lång på vad som kan behöva göras. När ska man ha tid att handla klart julklapparna då? Antingen blir det en repa in till stan i veckan och kika (om ekonomin tillåter efter shoppingen i helgen), eller så blir det den 23e (skitapa). Då kanske jag till och med får med mig Sophie in på en mysfika och lite julklappsinförskaffande.
Apropå julklappar så gick det upp ett ljus för mig förut, såklart ska mamma ha den sedevanliga presenten som hon får av mig varje år. Hur kunde jag glömma?!

Nåväl, nu ska jag bli kompis med Jesus och ta mig en till klunk av det förträffliga vattnet.

/ Ellinor - skitig i håret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se