stadstur.

Klockan sex i morse hämtade jag upp lilla Fosie utanför Acb, blev raka spåret till donken för en mysfrukost i all enkelhet. Turen gick senare till Reveljgränd för adaptern till minneskortet i kameran (thaks God, vad jag saknat den!). Staden sen och parkerade även denna gång i Domus parkeringshus, och då säger jag er att det var bra att vi var ute i tid, att parkera på Domus i julruchen är som att fixa biljetter till Ac/Dc, fan inte lätt i allafall. Kom sedan knappt upp för backen, tur att jag hade Fosie med mig i bilen så jag slapp bli så nervös.

Drog tre vänder på stan och hittade några julklappar, försökte undvika alla "kändisar" så gott det gick, varken jag eller F var på något vidare umgänges humör. Inhandlade hårfärg och jakten på mina jeans slutade, precis som Emelie förutspådde, på Zlave. Blev ett par fina Cheap monday jeans som ska bäras på juldagen tillsammans med min andra underbara outfit.

Lillänge plöjdes också igenom och vi träffade halva Acb på bolaget, eller ja, i allafall Crack och Tjåken. Några andra som verkade förfölja oss under dagen var Ulla och Jonas, träffade dom i princip på varenda affär. Handlade det som skulle handlas och sedan gjordes IXO house. Dagen avslutades som den började, på donken för lite mat.
Den emotionella fadäsen som skedde oss vid utfärd ur Domus parkeringshus ska jag berätta om en annan gång..

Nu är nog alla julklappar klara, förutom några som ska avverkas i mellandagarna. Härligt det känns.

Fick också höra att det varit en krock utanför Acb i dag, två lastbilar och en personbil var inblandad. En av lastbilarna var en Bex som skulle till Acb, med andra ord hade inte mitt skift något att köra idag. Lugn sista dag för mina vapendragare.

Tänkte lägga in lite bilder som jag har tömt kameran på, men det går förjävla segt med den här uppkopplingen, så det får bli en annan dag.

/ Ellinor - det är fan inte julafton i morgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se