Helt väck i kolan.

image59
Jag och Sophie testar Arons benstyrka.

När man knallar omkring på jobbet som bäst i godan ro så kommer man på att man faktiskt har något fyndigt att skriva i bloggen, man formulerar det väl inne i huvudet och nästan längtar tills man får komma hem och hävda sej..men vad händer när man kommer hem? Jo, någonstans mellan omklädningsrummet och stämpelklockan (eventuellt fabriken och omklädningsrummet eller stämpelklockan och sopstationen här utanför), försvinner allting man tänkte skriva, puts väck, borta, raderat! Hur skoj är det liksom? När man väl kommer på något mer intressant att skriva..jaja, därför ska jag inte skriva något ointressant.

Var i stan idag och pluggade teori för glatta livet, ensam som jag var inne på Reveljen klarade jag en till repetition och var riktigt nöjd med mej själv. Drog sedan till Sophie och Davva en sväng för en kopp kaffe och lite tittande på Gladiatorerna och Top Model. Eftersom jag tyckte att jag hade varit så duktig på teorin så beslöt jag och Herr. Saab-förare att gå på Asia Wok, även där var vi ensamma gäster, men desto mer folk fanns bakom disken, tror det stod 5 små chippchoppare med kockmössor där och hälsade oss välkomna, mannen i glasögon, som verkade vara något av en chef hälsade 3 eller 4 gånger, det kan man tycka är en överdrift!
Satt där i godan ro i ca tio minuter innan det kommer inspatserandes 6 fullt uniformerade halvsnygga poliser och slår sej ner vid bordet bredvid, det fanns alltså säkert tio bord till, varför just där?! Jag vågade knappt prata för att vara rädd för att dom skulle arrestera mej..det gick förbi en kvinna / man utanför fönstret som såg ganska skojig ut, så både jag och Herr. Lacostesko skrattade, men hejdade oss snabbt, tänk om dom skulle häkta oss för hets mot folkgrupp eller något, dom kanske trodde att vi skrattade åt Kineserna.

Efter ett onödigt långt besök på HiFibutiken var det äntligen hemgång och jag fick min älskade sömn som jag väntat på, dock har jag för mej att jag inte sov någonting, men det måste jag ha gjort, för jag drömde att Herrn hade tagit med sej Fredrik på HiFibutiken hem..och det kan väl ändå inte ha varit på riktigt?! Han är ju så spinkig!

Dessutom kan jag meddela att jag har gått och blivit handlöst förälskad, alla som har sett filmen The Holiday vet vad jag snackar om, det är alltså Jude Law som är min nya kärlek..även filmen i allmänhet är ruskigt mysig, kan se den om och om igen.

Måste även förtälja något som verkligen gör mej confused, när jag knallar hemåt från Acb på morgonkvisten så vet man alltid vilken ordning ens arbetskamrater kommer och blåser om en, först kommer Guran med volvon i en fart som får en att tro att hans fot fastnat i pedalen, efter det kommer Alf brummandes i sin mörkblåa fara till bil, sedan är det dags för den vita saaben med Benka P i att komma, nästa bil är den Sophie åker med (dom samåker och åker olika varje dag) och tillsist innan jag är hemma kommer det en liten vit bil. Brukar också alltid möta en kvinna när jag går från jobbet, inga konstigheter, vi bara går förbi varandra..men dom sista dagarna har det hänt något som verkligen har gjort mej förvirrad långt ut i örsnibbarna..inte en enda bil har kommit på sin rätta plats, inte en enda alltså! Till och med Guran har hållit farten i dagarna, vilket egentligen är ganska bra, men trist för mej som inte får skriva och skälla på han över hans något för hetsade framfart! Dessutom har kvinnan jag möter börjar hälsa! Vad gör en människa mer fundersam och ur rutinerna än detta? Inte är det mycket alltså! Jag blir alldeles matt!

Nu har jag nog skrivit nog, hoppas att ni njöt av vartenda ord :)

/ Ellinor - skribent

Kommentarer
Postat av: Bigsiss

Kan inte Replay ha varit en av de många poliserna månne? Tittade du riktigt väl?

Postat av: Mamma Di

Det var mycket och riktigt roligt. Tack Puss

2008-02-07 @ 08:18:28
Postat av: Camelen!

The holiday är så underbar!!

2008-02-07 @ 18:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se