Månförmörkelse.

image62

Var det bara jag som trodde att vi upplevde något historiskt härom morgonen?
En månförmörkelse var på väg att "drabba" vårat land och vi var ute för att titta på det,
halv fem på morgonen står man och stirrar upp mot himlen utanför Acb i kylan och jag och Sophie utbyter orden:
"Det här blir sannerligen något att berätta för barnbarnen".
Tänkte att det kan väl inte vara alltför ofta ett dylikt fenomen inträffar?!
Sökte dock på månförmörkelse på google och det kom upp sidor som vittnade om att det hade varit det även en kväll 2004, då var det ju rakt inte lika intressant som när vi stod där ute med tindrande ögon och spanade,
men det var ändå ett "magic moment".
Nästa gång skulle det tydligen inträffa 2010 efter vad Matte berättade,
jaha, kommer de med så täta intervaller får nog barnbarnen se det också,
dom kommer bara säga: "Farmor, guud vad du är tråååkig" när man berättar om sina ungdomsdagar och den gången jag faktiskt såg en månförmörkelse.

Men jaja, jag får väl nöja mej med att berätta något i stil med: "När farmor var ung fick man röka på krogen",
det kommer ta skruv, jag kommer vara den intressantaste farmodern i kommunen!

/ Ellinor - förhoppningsvis många år tills jag kan tituleras farmor

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fy vilken fin bild! Du som fotat?

2008-02-22 @ 12:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se