Middagstips.

image52

Efter noga övervägande om jag skulle knalla på affären eller inte gjorde jag det,
snörade på mej mina kängor, tog på mej pälsen (ehh, tror det vart fel någonstans där),
vi börjar om, stack ner fossingarna i mina oerhört välbehållna Adidas och drog på mej Swedmountjackan och knallade. Ringde till Emelie för att höra om något nytt hade hänt, men så var icke fallet.
Funderade länge och väl om vad som skulle få äran att entra min mun i afton,
det blev en äkta fredagsmiddag, kotletter och potatisgratäng.
När det var dags att laga middag så kom mannen-som-inte-bor-här-egentligen hit och blev mäkta imopnerad över min matlagningkonst, men han tog snart över för att jag höll på att bränna sönder hela kotletterna,
jag tänkte att jag skulle försöka klara av att göra efterrätt också samtidigt som jag lagade mat och rotade fram en förpackning chokladpudding från långt in i skafferiet. Det gick ju toppen det!
Äntligen middag, min hungriga mage kurrade av längtan, telefonen ringer och en något berusad bror hörs prata, uppgång i Påsk och då skulle det kalasas och en förfest med röj skulle stå på schemat, så jag får hoppas att jag hittar någon innan dess..någon som har förslag såhär några månader innan? Pärra tyckte även att jag skulle flytta ner till Uppsala efter Acb, jag lät nog lite tveksam för i nästa sekund utbrast han: "Det är inget livskontrakt du skriver på, du kan väl flytta hem igen sen", han vill verkligen ha mej där nere, min kära bror!
Nåväl, njöt av middagen och sedan vart det teoriläsning med mycket bra reslutat!
Danill tjatade om att var sugen på något och jag föreslog att vi skulle äta lite chokladpudding som troligen hade stelnat vid det här laget..mums! Första skeden i mun och jag höll på att kräkas, bränd jävla pudding smakar inte gott, så passa er för solen i sommar..haha, dåligt skämt! Så det vart ingen chokladpudding.
Danill var fortfarande sugen på något och satt i valet och kvalet att han skulle baka paj..(klockan var då halv ett), men när jag avböjde en resa upp till Bingsta för hämtning av ingredienser med anledningen att jag ville lösa korsord lednade han nog på mej, för än har han inte hämtat några ingredienser och än mindre bakat någon paj..nää, den slagna hjälten ligger och sussar i sängen.

Jaja, det vart ett väldigt sammahängande inlägg, men men..läs det om ni vill fuckers!

/ Ellinor - Mästerkocken her self!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se