Oh my.

Snart är det alla hjärtansdag. Det är en mysig dag tycker jag,
eller ja, jag har väl egentligen aldrig gjort något speciellt på den dagen,
men det är mysigt bara att den finns där i almanackan den 14 februari tycker jag.
Dessutom är hela februari en speciell månad i år,
för det är faktiskt "Alla Barnhjärtans månad",
för det har hjärt- och lungfonden bestämt!
Det ordnas konserter och säljs pins till förmån för fonden,
målet med det hela är att samla in 10 miljoner kronor som ska räcka till tre stycken moderna 3D ultraljudsmaskiner.
Så, nu har man gjort lite nytta på bloggen för en gångs skull,
köp en pin!

Idag är det fettisdagen och jag hoppas innerligt att Kurt ( 
http://www.youtube.com/watch?v=aprHuRlfyhY ) har bakat semlor,
för jag vägrar i sten att vara utan semlor en sån här dag!
Ska nog ta Herr. Morgontrött med mej och knalla till Ica sen när han slutar jobba,
låter som en supernajs idé.

/ Ellinor - Temmelsugen

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Har varit på Norsgården idag och serverat hembakade semlor mellan 11-14.
Inte tagit en enda kanske blir det en ikväll när jag ska till Församlingshemmet på Kyrkoråd!

2008-02-05 @ 15:02:20
Postat av: Iddelin

jag hör en som kommer att bli glad när hon kommer på jobbet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se