Uppsala.

Jaha, då var man nere i Uppsala då,
bilfärden hit i Torsdags tog ca 6 timmar,
det är sjukt länge det faktiskt..och det var liksom inte så att vi var nå länge på Tönnebro heller.
Helt sjukt de där. Jag blir alldeles konfys.

Igår var man ute på city och kikade lite i affärer och bara gled omkring på gatorna,
dock var jag mer pepp på att stå med Pärra och Danne och hänga istället för att kolla på massa kläder,
förstår inte riktigt mej på modet nu för tiden, seglarbyxor och 80-tals tröja..nja, det rimmar inte riktigt rätt.

Konversation på Gina Tricot (OBS! Den stora)

Ellinor (skojar): Jag måste ta en snus för att lugna ner mej, det är så himla mycket Uppsala på en gång. 
Daniel: Gina Tricot finns faktiskt överallt Ellinor.

Jaha, sen vart det Bolaget och Clas Olsson innan hemgång,
knallade in på Café Linné som har skitstora bakverk,
åt en halv maräng och drack lite latte samt diskuterade allt från miljonbelopp till mysig belysning, 
kände att det är nog det man gör här..så jag passar nog in!
Nästan hemma igen upptäcker jag till min fasa att mitt pannband är borta,
vi vänder och jag knallar in igen för att kolla i soffan där vi satt,
(och jag VET att jag la det där), men jag fick ge mej när dom estetiska människorna med stora glasögon hade lyft på deras inklämda-i-alldeles-för-små-byxor ass.
Pannbandet låg i fickan.

Väl hemma var det ingen som var sugen på middag så vi käkade Cheez Balls istället och drack grogg på äkta norrlands vis, ur kåsor! Man skulle ju smälla av totalt om man ska ta in allt på en gång och börja dricka ur glas liksom..haha.
Knatade bort till Fålhagen (heter det det?) och drack oss gemytligt berusade medans Danne och jag agerade DJ´s..vart lite besviken på att det inte fanns EN enda liten låt med Christer Halvarsson.
Vidare till haket Were people go och faktiskt så dansade jag, jo jag vet, det är sjukt!
Danne bröt av platinakortet och det fanns inget papper på tjejtoan.
Gled runt och hade det trevligt med min partyvän Sofia.
Mingelbilder togs det och såklart så måste man fråga vart dom hamnar..

Fotograf: Får jag ta en bild?
Ellinor: Ja, det får du väl.
(Jag och Sofia posade)
Ellinor: Vart hamnar bilderna?
Fotograf: På people.
Ellinor: Jamen vad är det för adress
Fotograf: Men det är ju här du är nu.
Ellinor: Ja, det vet jag väl, men vart på internet?
Fotograf: På people.
Ellinor (börjar bli lite irriterad): Men vad är det för adress på internet?
Fotografen: were people go
Ellinor: Ja, är det punkt se då eller?
Sofia: Hon är från Norrland.
Fotografen (fattar hur allt hänger ihop): Jahaaaa!

Tydligen är det en bra ursäkt att man är från Norrland om man är lite trög. Kanske ska börja med det :).

Träffade några riktigt sköna typer som jag lirade lite gitarr med,
hade faktiskt tagit med mej luftgitarren kvällen till ära.
Blev bjuden på en drink och spelade vidare.

Innan taxin hem så vart det Burger King för lite fyllemat,
dock hade halva styrkan lämnat gruppen och min bror var spårlöst borta,
men hungrig som man var tänkte jag att det fick bli ett senare problem och satte i mej mitt lilla Happy Meal eller vad det nu heter på Burger King. Efter halva hamburgaren började jag dock klaga på denna jävla surgurka som ligger i hamburgaren. Så Danne tog den och gick fram och tillrättavisade karln bakom disken att jag skulle fan inte ha någon gurka och vips så hade man en helt ny, smart det där. Han hade ju ingen koll.
Träffade även gitarrpojken inne på Burger och gled bort till han och frågade om dom ville lira lite mer,
han bara tittade på mej med en minst sagt avgudande min och utbrast:
"Du har dom fränaste gitarr riff jag någonsin sett, det är så sjukt bra"
Ahaa, det var ju lite fränt kanske.

Taxi på hemvägen och nu ska jag berätta ännu en konversation,
kanske roligast på helt kvällen. (Taxi-Chauffören var utlänning, det var skoj).

Danne: Hur mycket tar du till Svartbäcken?
Taxi-Chaufför: haha, jag vet inte hur mycket det blir.
Danne: Typ 70-80 eller?
Taxi-Chauffören börjar köra men sätter inte på taxametern.
Ellinor:
Vi är egentligen inte härifrån, vi kommer från Jämtland. Vi är här i helgen.
Taxi-Chaufför: Vad gör ni här?
Ellinor: Ja, det är så sjukt. Vi bor hemma hos en grabb som vi inte känner, vi har tappat bort han nu så vi hoppas att vi kommer in.
Taxi-Chaufför: Har ni nyckel?
Danne: Jag hoppas det, annars blir det till att sova i trapphuset.
Taxi-Chaufför: Nej, det kan ni ju inte.
Danne: Jo, det blir ju till att göra det då.
Taxi-Chaufför: ..eller så bara luras ni.
Ellinor: Nej för fan, det är helt sjukt. Daniel sa bara en dag, vi drar till Uppsala, så hittade vi en kille som vi hyrde av och vi sa bara vi göre vi bara göre, åsså gjorde vi det. Vi känner ingen här och vi bara är här liksom, det är helt sjukt hur det är. Jag hoppas att vi kommer in nu då. Du kan ju önska oss lycka till de resterande månader vi ska vara här.

Sen försökte jag med alla medel att betala med en klubba, men han åt inte sånna sa han.
Det var iaf sjukt roligt. Även att han inte reagerade på att vi först bara var här över helgen sen i flera månader.

Nu har jag uppdaterat mamma, det var väl roligt?! :)

/ Ellinor - en oäkta student i en äkta studentstad

Kommentarer
Postat av: Erika

Hahaha du är som vanligt lika störd!

2008-02-16 @ 10:32:44
Postat av: Anonym

shit vad Du hittar på! men som sagt roligt att du uppdaterar. När ni ska hem så se till att danne är nykter innan ni åker!
puss

2008-02-16 @ 14:13:51
Postat av: Camelen

haha, vilket rolig inlägg!! Nu ska jag snart till min kära kusin björn på förfest, tältet nästa=P hoppas du har de bra där nere, vilket du verkar ha;) Puss!

2008-02-16 @ 19:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se