Far vs. Mor

Ska nu försöka författa ihop ett riktigt inlägg,
eftersom min kära mor inte orkar läsa alla dessa listor jag lägger upp.
Så med Flogging Molly som utmärkt bakgrundsmusik ska jag nu försöka skriva något iögonfallande och humorisktiskt.

Har förövrigt kommit på att man har bättre hjärna för författande på kvällarna än på mornarna/förmiddagarna,
försöker med alla medel att skriva inlägg på morgonen, men det resulterar bara i trista vad-jag-har-gjort-idag-inlägg..inte så kul!
Men för den som inte uppmärksammat att det är kväll nu kan jag berätta att glöden har kommit åter till mina skrivarfingrar och mitt tangentbord..med glöd menar jag förstås inte att Glenne står i lågor,
utan att jag skriver fort, otroligt fort..(tänkte nu en millisekund på att ni kanske märker att jag ljuger, för det går inte så snabbt, men sen kom jag på mej själv med att ni inte ser hur fort eller sakta jag skriver när ni läser, så jag kan ju egentligen ljuga och säga att det går skitsnabbt..haha, ibland är man alltbra trög!).

Förresten så har jag ett klistermärke på datorn, ett sånt som sitter där när man köper den,
det har lossnat lite i ena kanten och skaver på min hand när jag skriver, det är dagens irritationsmoment!
Dock tillhör det nog inte prio ett i I-landsproblemen, men jag ska skriva till kungen eller Carl Bildt, han måste ju ha något sånär inflytande fortfarande eller? Helt ute kan han ju inte vara?!.

Diskuterade idag på jobbet om respektive, Aron kom fram till att jag och Sophie är riktiga svärmorsdrömmar,
när jag kom hem och berättade det för Daniel inflikade han förstås (som han alltid gör), att man nog inte kan säga svärmorsdröm om en tjej, säger man svärfarsdröm då eller? Men det å andra sidan låter ju lite snuskigt..eller?!
Det här kommer nöta min hjärna till vansinne om jag inte får svar på, Svärfar vs. Svärmor! Jag för min del har alltid tyckt bättre om svärfäderna, dom är alltid sådär schysst och förväntar sej inte att man ska kunna så mycket eller ställa massa frågor. Svärmödrar däremot är tvärtom, dom frågar massa onödiga frågor huruvida man kan plantera blommor, laga mat, pensionsspara, deklarera och tvätta kläder..ja, ungefär så.

Fikade med karlarna i källaren idag, dvs. Nulle och Dennis, det var riktigt trevligt, det är ena riktigt rekorderliga män det där, mysiga gubbar!

I morgon blir det troligtvis en skotertur med massa pojkar som ska förgylla min dag,
om inte det förväntande busvädret sätter stopp för det.
På kvällen ska jag och mina älskade chicks dra upp till Vargen och lyssna på "The Relatives",
minns inte sist det bara var vi 3 som var ute på galej, dock säger Sophie att hon inte är pepp för fem öre,
men jag lovar, hon kommer följa, hon är sannerligen för vek att stå emot mina och Idas förföriska ögon ;).

Nä, fram med tejpen och tejpa fast det förbannade klistermärket, har snart ingen hud kvar på vänsterhanden.

/ Ellinor - det är uuuunderbaaaart!

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Nu var det roligt att läsa igen! Kanske jag oxå måste till Vargen! Ska höra med pappa eller kanske någon annan som är intresserad! Fast lugnast är det väl att sitta hemma i tvsoffan och kolla på stjärnorna på slottet!
Puss

2008-01-19 @ 13:09:51
Postat av: Ida

Elles Mamma:
Klart du ska upp på Vargen, stjärnorna på slottoet går säkert i repris :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se