Nästa års julkort.

image48

Nyårsafton

Uppstigning vid ca kvart över tio, om jag inte minns fel. Klockan halv elva ramlade dagens första sms från Fredrik in, han frågade om jag var laddad för kvällens händelser och när vi tänkte anlända till Klaxåsen, det visste jag inte, men tänkte att ca tre ska vi väl kunna vara där. Hade sagt till Danne att vi skulle vara där halv 4 - 4.
Dagen började med att jag satte igång att göra pizzadeg, jag vet, pizza på nyårsafton, men va fan, är man i Klax så är man. Pizzorna blev minst sagt speciella, saker som egentligen inte funkade ihop lades på dom och dom gräddades. Bytte om och fixade ansiktet, tänkte att snart kommer nog Danne så det är ingen idé att börja med något att göra, då var klockan ungefär halv 3..satt vid köksbordet och lyssnade på musik och pratade med mamma. När klockan började närma sej halv 4 ringde jag till Daniel, men mobilsvar. Försökte ringa till han säkert 30 gånger, men samma reslutat! Ida Norling, jag kan säga att du ligger i lä för denne man, inte mindre än HALV SEX glider det in en saab på gården, då låg han inte på många plus kan jag lova.
Packade in och susade upp till Klax för att börja nyårsfirandet, Fredrik som vid det här laget hade skickat säkert 20 meddelanden stod ute på bron och väntade.
Bordet var dukat och det var bara att värma på pizzorna, åt och fick mycket beröm för dom goda pizzorna.

Sedan var det dags att spela lite spel, spelade "Sex, booze and rock n roll", Fredrik var en hejare på Sexfrågorna men slutligen gick Danne ut som segrare, tätt följt av mej och Fredrik, medan Johan låg sist på bara 1 gitarr :D.
Men det bästa var allt imintationskorten..utmaningarna var tuffa, jag skulle nudda min tunga vid nästippen, efter mycket tryckande upp och ner och många om och men så gick det. Samt att Danne fick ett kort där det stod att han skulle dansa en sexig tango med motspelaren som satt närmast av motsatt kön, jaha, det var bara att ställa sej upp och dansa medan Danne glatt sjöng "Vill du bli min tangokavaljer".
Övergick till att spela Kung som gav många skratt och mycket drickande.

Vid tolvslaget var det dags att gå ut och bränna av de många raketerna vi hade, gick ner på en lägda och folket i "Anteors" kom och sällskapade.
Raketavbränningen resulterade i ett halvt avbränt och något sårigt ögonbryn på Fredrik och tinitus pip i öronen på Danne och Johan, men kul hade vi och fint var det. När vi hade plockat ihop allting så insåg Danne att vi hade inte skjutit upp allt, vi hade en raket kvar som han tände på och sprang iväg, när raketen aldrig fot iväg utan bara stod och glödde gjorde han en annan insikt, det var den stora tändstickan han hade tänt på..haha.

In i huset igen och chicago stod på programmet, dock spelade vi aldrig till vinst för Fredrik (som förövrigt på delad plats med Danne vann färg Tv:n), tyckte att han var för trött för kortspel. Vilket vi höll med om eftersom vi var tvungen att säga till han varenda gång han skulle lägga, där han satt i sitt hörn med tomteluva på huvudet och ett ben över hela köksbordet. Plockade ihop och gick till sängs. Låg och pratade en lång stund om allt mellan himmel och jord, men tillslut sa Fredrik: "Jag kanske kommer snarka" och sen tog det inte ens 1 sekund, och det är faktiskt helt sant, innan han faktiskt började snarka..vi trodde först att han skämtade, men han sov som en stock!

Jaja, det var mitt nyår det, och Klax är tydligen inbokat till nästa år också, vilket jag tror kommer bli en succé!

G O D     F O R T S Ä T T N I N G ! !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se