Nu du morsan!

Precis, efter inte mindre än 4 kommentarer är det väl bäst jag skriver lite,
och det är inget litet jag ska skriva egentligen..
Jag har nämligen genomgått ett tvättäkta break,
och det är inget som förstörs av torktumlaren heller..
Jag har betalat för HEL på bussen!
I mitt 22 åriga liv har det max hänt 1 gång förut,
man har ju utseendet till sin fördel på så vis.
Även fast det finns busschauförrer som inte trott mej när jag sagt halv och nästan inte låtit mej åka med.
Men här fälls inga bittra tårar för den skull,
ibland har man helt enkelt en bad-hairday eller vad det nu är som gör att man ser så ung ut.

Vid gryningen anlände jag till mina rötter i Rätan,
blev väl mottagen av den Rätanska kylan som kom som en käftsmäll.
Väl på postvägen blev man bjuden på frukost,
hon är alltbra värn om mej min syster (d.ä).
Om vi nu för en stund ska återgå till bussresan så sov 80% av resenärerna,
orkar inte ungdomar kliva upp på morgonen och sedan vara vaken numer?
(Merparten av de sovande var unga damer).
Vad hände med de morgonpigga krabaterna som var uppe med tuppen och glatt sken som en sol när klockan slog sex?!
Jag säger då det, annat var det med Fröken Haraldsson som glatt hälsade och till och med pratade med den mysigt tjocka farbrorn med dubbelnamn som satt bakom ratten.
Nåja, att jag pratade var väl en överdrift, men jag sa iaf vart jag skulle och att jag var hel så svarade jag till och med när han frågade om jag hade en femma..inta illa för någon som några veckor tidigare skyllt på att vara socialt efterbliven..jag är nog inte det! Jag är en konverserande människa!

En äldre man i brun sticketröja uppenbarade sej några säten framför mej,
och var det inte för att det var så nära till Rätan så hade jag nog gått fram och myst lite med honom,
såsom bara gamla tunnhåriga män i bruna sticketröjor kan.

Jaha, vad finns mer att förtälja? Jo, att jag har varit så hurtig idag och haft ett hårt träningspass på "Rätans gym",
en träningsnarkoman skulle nog tycka att det var ett löjligt pass, men jag jobbar på det.
Körde lite av varje av dessa moderna / omoderna maskiner, så jag hoppas innerligt att träningsvärken infinner sej i morgon så man känner av att man har gjort något! (Jag är nog den enda i hela världen som vill ha träningsvärk..hehe).

Tacos på Thunellvägen halv sex, det går inte av för hackor det inte,
sen var det visst "Let´s dance" på storbilds tvn (som pappa sa) på schemat,
dock är jag inte alltför förtjust i det, tittar mest bara för att få höra Tony Irvings gemytliga accent,
den är riktigt härlig den!
Klippning står också på programmet i helgen,
frågan är bara om jag vågar låta Erika gå lös på det slitna barret som pryder min knopp,
det kan nog tänkas bli lite färg på skalpen också om man har tur,
återkommer med uppdatering om det!

Jahaja, men då säger väl jag hejdå då och hoppas att mor min är nöjd med mitt utlägg!

/ Ellinor - som sagt..träningsnarkoman i tanken!

Kommentarer
Postat av: Mamma Di

Ja nu har Du varit jätteduktig och riktigt rolig!
Puss

2008-01-25 @ 17:36:46
Postat av: Mamma Di

Näe nu får Du ta ock skärpa till Dig igen det är ju flera dagar sedan Du skrev något!
Puss

2008-01-29 @ 08:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se