Nästan som på Skansen..

..men på Skansvägen i allfall. Är nu åter på brottsplatsen, eller i allafall i veckans hem. Flyttar runt lite hit och dit, lite som att man frilandsbor. Me like.

På jobbet under dagen har jag upptäckt min ouptäckta förmåga att vara fruktansvärt klumpig, har limmat ihop paket helt fel, klivit och rivit sönder paket och rivit ner en limpistol i golvet så den gick i två delar. Kanske bara var tröttheten som tog överhand där ett tag. Jobbigt att jobba, det är därför dom orden heter nästan lika.
Annars har dagen flutit på ganska bra, förutom avsaknaden av en 5 minutare det två timmar långa passet, vilket resulterade i ett mindre stopp då jag var tvungen att hämta en stol. Att stå på ett betonggolv are killing mina fossingar.
Har fått diverse mindre trevliga sms av den Gälne Galten, som tex. att jag är en rutten ost och en skrynklig tomat. Jag kontrade med att han var en gammal skinka. Bra skrivet tyckte jag.
Ingen arbetsplats träff blev det heller, jag som hade sett fram emot att sitta i goda vänners lag och dricka kaffe en timme innan man börjar sattyget till packning. Men ack så jag bedrog mig.
I allafall så blev det i stort sett som jag hade befarat i morse, var på norra runt ett, ska försöka komma ihåg det till nästa gång. Att jag inte behöver stressa så hemskt en och en halv timme innan jag ska jobba. Men det är svårt. Dock klagar jag inte, jag är nöjd över den tiden jag får stå och prata med Sophie, har även bestämt att semestertrippen kanske går till Stockholm. Shopping och grönan i en härlig symbios. Kan bli grymt kul.

Snart går även flyttlasset från Postvägen 7 till Thunellvägen 25, ska bli roligt att se hur det ser ut i det nya huset. Var år och dagar sedan man var där, så längesen att det var på den tiden man sålde jultidningar. Var iofs och snik-kikade in genom fönstrena där i midsommar, men det var inte så mycket man såg. Och jag är tillfrågad om att vara släpvagnsdragare, hur skall detta gå?

Min kalender kom idag i allafall, längtar med spänning efter att komma hem till Rätan och få se hur den blev.

Sophie ville ha minst ett inlägg per dag..och idag fick du två, ingen kan kalla mig gniden minnsann!

/ Ellinor - oooooont i fötterna (måste kräva massage av min soffkamrat).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se