Ordet.

Det magiska ordet som jag så länge väntat på att få säga på riktigt. Bara man hör det knullar det i öronen. Bättre än vad det någonsin har gjort, nångång. Som ljuv musik låter det. Det underbara ordet är SEMESTER! Har för prick 42 minuter sedan gjort mina sista handtag på Acb för en månad framåt (nu ljög jag, ska dit och lira kort med Gälne Galten någon dag om jag nu förlåter honom). På jobbet möttes vi av en underbar överraskning, en hel fin korg full med choklad- och blåbärsmuffins, alla satte i sig som om dom vore besatt. När vi sedan jobbat 3 pass fick jag den underbara vetskapen om att det var passet före oss som hade lämnat alla muffins som vi kalasat på. Vi skulle istället få prinsesstårta för att fira våran semester. Jag som inte är allt förtjust i grädde slevade i mig som tusan. Gratis är alltid gott, lär er det alla barn.
Dock var det kanske mindre bra att min image förstördes lite när jag skulle ta tårta. Jag gick i min egen värld och sjöng ganska högt: "Du är helig, du är hel, du är alltid mycket mer, än vi nånsin kan förstå. Du är nära ändå. Välsignad vare du som kommer hit just nu, välsignad är vår jord, blir till bröd på vårt bord". Jaha?! Hade jag fått ett hjärnsläpp? Precis alla på hela skiftet var där inne och jag gick runt och trallade kristus låtar. Måste gå till farbror doktorn och kolla upp min verklighetsuppfattning.

Under hela dagen har jag fått upppiggande sms om att det bara är X antal timmar kvar. När jag sedan fick smset om att det var 10 minuter kvar kändes det som om jag gick på moln. Underbart. Tack kära syster för att du har hållit mitt hopp på att överleva dagen uppe med dina sms.

Jag tror dock att våran försteman Larssa blev lite lätt sur på mig idag, allafall för en stund,
när han ville att vi skulle gå ut och tillverka garderober sa jag till honom: "Kan du inte sitta ner en stund till sista dagen din jävla garderobs Hitler". Han kollade lite konstigt på mig sen måste jag säga.

Har förresten impulsbeställt en digitalkamera idag. Tänkte att min andra är ändå 3 år gammal, samt att den är en aning seg att ta kort med. Och eftersom jag inte betalar någon hyra nu så tänkte jag att då är jag värd att slösa bort dom pengarna på någonting bra och dyrt. Dock blev det inte så dyrt. Ungefär 1700:-.

Nåväl, nu har jag överträffat mig själv igen med ett väldigt långt inlägg. Så tillsvidare säger jag Solong, kalsong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se