Idag är en dum dag.

Idag är jag förbannad på allt,
dock syns det inte på mej. Men jag känner det inuti.
Så om jag i natt på jobbet ler mitt bredaste leende så tro fan inte att jag är lycklig för det,
jag är bara förbannad.

Det som gör mej så hiskeligt förbannad är att Bergs Hyreshus är helt dumma i huvudet,
förra vintern så gick det 4 dagar utan att jag hade vatten. Kul.
Då hade jag ju två snälla grannar vid namn Ida och Sophie som jag lånade duschen av,
men tänk om jag inte hade haft det?!
Tänk om jag inte hade känt en enda människa i hela Svenstavik?
Hade jag då fått gå runt och lukta gammalt damm?
(Till råga på allt var det på min födelsedag).
Och vad säger dom när man ringer?
Jo, "Det är flera som har ringt och klagat!"
Jaha? Vad vill dom att man ska säga dådå?
"Jaha, ja, men då behöver ju inte jag bry mej om att jag går runt och luktar gammal gädda om flera i mitt hus också gör det".


Idag när jag skulle duscha, vad händer?

Jo, knappt något vatten. Det liksom bara droppar ur munstycket,

okej, droppar var en liten underdrift, men det sprutar då rakt inte,

det är ungefär som om någon har gjort en knut på slangen.

Blir så jävla less, så nu lär man väl få gå runt med gammalt balsam i håret.


Dessutom så kan jag ju ta upp tvättstuge- och förrådsfrågan igen när jag ändå håller på,

jag bor på Ängesvägen 11b, min tvättstuga ligger på Ängesvägen 9b och mitt förråd ligger på Mellanvägen 6.

Det är ju fan så man måste knata runt hela jävla Bergs kommun för att få sina kläder rena!

Tänk på alla gamla tanter och farbröder som bor här,

stackars dom som ska behöva kånka runt på sina prylar och tvättkorgar.

T.ex. den gamla tanten Hora som bor i Idas trappuppgång (hon heter naturligtvis inte Hora, men Ida råkade skrika det ut i trapphuset en gång när hon stod där). Stackars henne, hon måste vakna varje dag och tänka: "Fan vilket jävla oflyt jag har".

Ja, hujedamej så less man kan bli på dessa människor som inte kan göra någonting rätt.
Tur att man bara har en månad kvar inom dessa väggar.

/ Ellinor - Förbannad så det droppar om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se