Kaffet.

Tänkte skriva ett inlägg om helgen,
men eftersom fortfarande min adapter till mobilen är på fri fot så får det bli vid ett senare tillfälle,
(samt att Sophie inte skickar bilderna från helgen).

Tänkte då berätta om något som jag kom underfund med i natt,
jo, kaffet på Acb som man har druckit nu i några månader och ett år smakar som en påse fotsvett (med nermalt rövskägg enl. Görel).
Folk pratar hela tiden om att det finns tusentals människor som bor i undermåliga bostäder,
men tänk på mej, jag som tvingas dricka kaffet som är långt under levnadsstandard..
Måste jag dricka det då om det är så jävla äckligt?!, kanske vissa av er tänker..
och svaret är lätt, JA, jag måste dricka kaffe, kaffe är Guds gåva till människan (näst efter tvättmaskinen),
förstår inte människor i'som inte vill insupa aromen och smaken av denna ljuvliga dryck.

Jäjä, körde halkbana igår. Körde en riktig "pizzabil", eller ja, det såg iaf ut som en sådan,
en silverbil med sirener som blinkade grönt, vitt och rött på taket. Fränt.
Jag och Karin (som jag åkte med) var faktiskt riktigt duktiga, även fast vi sladdade en hel del,
men det är väl ändå det som är poängen..
Fick sedan ta på oss sånna där psyko-glasögon som man känner sej full i,
jag tänkte att det var ju no problemas att gå med dom,
men ack så jag bedrog mej, man såg sträcket, man såg fötterna, man såg fyra fötter och två sträck.
Det måste ha sett hemskt roligt ut. Det gjorde det nog också, för alla andra skrattade, det tyckte jag var kul.
Sen fick vi sätta oss i en stol där man fick känna på hur det var att krocka i ungefär 7 km/h..det var inte att leka med kan jag lova. Slutligen var det dags att hänga upp och ner, fick gå in i en bil och spänna fast oss för att sedan "volta", bilen roterade till att ligga på sidan och sedan upp och ner, det var riktigt läskigt faktiskt.
När sedan bilen skulle rotera tillbaka bar det sig inte bättre än att bältet till hon som satt bredvid mej gick upp och hon ramlade ner rakt på mej, en liten skallning där, men av skrattet att döma så var det ingen som hade gjort sej illa. Det var iaf hur kul som helst att vara där. Önskar att man fick göra det igen. Isvägen nästa?!

Slutligen vill jag flagga för att det är PIMPELTÄVLING i Rätan i helgen,
har dock inte vetskap om några tider eller något sånt,
men lite får ni väl faktiskt ta reda på själv.

Snart är det påsk!

Nu ska jag snart ha en träff med mina vänner Audi och Erica,
ska bli kul.

/ Ellinor - ett numera proffs på att häva sladdar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kaffe är BLÄÄÄÄ
:DDD

2008-03-12 @ 23:28:43
Postat av: Mamma Di

Vad roligt att höra om halkbanan! Du ringde ju aldrig och berättade!
Puss

2008-03-13 @ 07:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se